جمعه، آبان ۱۹، ۱۳۹۱

عدم برگزاری دادگاه کسری نوری و جو شدید امنیتی در دادگاه انقلاب شیراز


خبرگزاری هرانا - جلسه دوم دادگاه کسری نوری، از دارویش ساکن شیراز صبح امروز در دادگاه انقلاب شیراز برگزار نشد.
به گزارش مجذوبان نور، کسری نوری از دراویش بازداشت شده در شیراز که بیش از هشت ماه را در زندان عادل آباد شیراز سپری می‌کند صبح امروز برای ادامه رسیدگی به اتهامات وارده به شعبه ۳ دادگاه انقلاب شیراز منتقل شد ولی به دلیل ابلاغ شدن تاریخ دادگاه بصورت تلفنی و یک روز قبل از برگزاری دادگاه به وکلای مدافع این زندانی عقیدتی آنان از شرکت در این جلسه رسیدگی امتناع کردند و دادگاه به تاریخ دیگری موکول شد.
قبل از این جلسه، در تاریخ سوم مهرماه ۱۳۹۱ جلسه اول رسیدگی به اتهامات آقای نوری برگزار شد که آن جلسه به علت طولانی شدن روند دادرسی به جلسه امروز موکول گردیده بود.

گفتی است که با انتقال آقای کسری نوری به دادگاه انقلاب عده‌ایی از دارویش گنابادی نیز برای اعلام همبستگی با این درویش زندانی در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب شیراز حضور پیدا کردند که با واکنش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روبه‌رو شدند و درب‌های ورودی‌ به دادگاه انقلاب شیراز تحت تدابیر امنیتی قرار گرفته و اجازه ورود به هیچ مراجعه کننده‌ای داده نمی‌شده است، و این جو امنیتی تا بعد از انتقال مجدد آقای کسری نوری از دادگاه انقلاب به زندان عادل آباد نیز برقرار بوده و پس انتقال وی نیز تمامی ورود و خروج‌های دادگاه با تدابیر امنیتی و زیر نظر مامورین انتظامی صورت می‌گرفته. همچنین به دلیل جو شدید امنیتی متاسفانه هیچ یک از اعضای خانوادهٔ این زندانی عقیدتی موفق به دیدار با وی نشدند.
اتهامات این درویش و زندانی عقیدتی عضویت در گروهک انحرافی مجذوبان، مصاحبه با رسانه‌های بیگانه، توهین به رهبری، اقدام علیه نظام و افشای اسرار ملی عنوان شده است.
در ادامه این گزارش امده است که نحوه انتقال این درویش و زندانی عقیدتی با پا بند و دستبند بوده است در حالی که بر طبق آیین نامه سازمان زندان‌ها استفاده از دسبند و پابند برای زندانیان سیاسی و عقیدتی غیرقانونی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر