چهارشنبه، آذر ۰۸، ۱۳۹۱

ممانعت از اعزام درمانی دراویش گنابادی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا - عدم اعزام به موقع امید بهروزی وکیل زندانی و از دراویش سلسله نعمت الهی گنابادی به بیمارستان منجر به بروز ضایعه ناشنوایی در گوش چپ وی شده است.

به گزارش کلمه، این زندانی سیاسی که اینک ۱۵ ماه بدون محاکمه در بند ۳۵۰ اوین محبوس است، بعلت ضربه‌ای که در جریان دستگیری به سر و گردنش وارد آمد به آرتروز مهر‌های ۴ و ۵ گردن و درد گوش مبتلا شد که این آسیب در شرایط نامناسب سلول انفرادی بند ۲۴۰ اوین و سرمای بیش از حد آنجا، رو به وخامت گذاشت.

بهروزی مدت ۶۰ روز در سلول انفرادی ۲۴۰ محبوس بود اما مسوولان بند به تذکرهای پیاپی این درویش زندانی در مورد آسیب جسمی‌اش توجهی نکرده و حتی از تحویل پتو به وی خودداری می‌کردند که این بی‌توجهی بعد از ۱۵ ماه به از بین رفتن عصب شنوایی گوش چپ او انجامید.

یادآور می‌شود در معاینه‌ای که به دنبال پیگیری های پیاپی از این حقوق‌دان بعمل آمد، پزشکان بیمارستان طالقانی اظهار کردند که مشکل وی در صورت رسیدگی به موقع بامصرف داروهای ابتدایی مانند کورتون، به طور کامل قابل درمان بود.

همچنین افشین کرم‌پور، فرشید یدالهی و امیر اصلانی از دیگر وکلای دراویش گنابادی محبوس در بند ۳۵۰ نیز مشمول بی‌توجهی‌های مسوولان زندان نسبت به درمان آسیب‌های جسمیشان هستند.

فرشید یدالهی ۱۳ ماه در انتظار اعزام به دندانپزشکی و ۵ ماه منتظر اعزام به بیمارستان برای انجام عمل جراحی داخلی است.

امیر اسلانی که شهریور ماه برای ادامه درمان بیماری قلبی به بیمارستان مسیح دانشوری اعزام شده بود، به دلیل خودداری زندان در پرداخت هزینه درمان، ۳ ماه است از بیماری قلبی رنج می‌برد. افشین کرم‌پور نیز یکسال است به دلیل پارگی تاندون پا، دچار نفص حرکتی شده و حبس بی‌محاکمه خود را در بند ۳۵۰ اوین در شرایط نامناسبی می‌گذراند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر