پنجشنبه، آبان ۲۵، ۱۳۹۱

انتقال ناگهانی زندانیان سلفی محکوم به اعدام به زندان قزل حصار


خبرگزاری هرانا - در پی انتقال ناگهانی ده تن از زندانیان محکوم به اعدام از زندان رجایی شهر به زندان قزل حصار نگرانی از احتمال اجرای حکم ایشان افزایش یافت.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ده تن از زندانیان سلفی محکوم به اعدام در تاریخ بیست و سوم آبان ماه ۱۳۹۱ از بند زندانیان عقیدتی سیاسی کرد واقع در بند ۴ سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج بر خلاف عرف رایج در زندان‌های ایران به زندان قزل حصار منتقل شده‌اند.
حامد احمدی، بهرام احمدی، کمال مولایی، اصغر رحیمی، بهنام رحیمی، جهانگیر دهقانی، محمد ظاهر بهمنی، جمشید دهقانی، کیوان زند کریمی، هوشیار محمدی از سوی مقامات قضایی متهم به عضویت در گروه سلفی هستند که در ترور یکی از روحانیون سنی مذهب به نام ماموستا محمد شیخ السلام در مورخه ۲۶ شهریورماه سال ۸۸ دخالت داشته‌اند.

بنابه اطلاعات بدست آمده بیشتر این افراد نزدیک به یک سال در سلولهای انفرادی بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج نگهداری شده، سپس به سلولهای بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال یافته و سپس به زندان گوهر دشت کرج منتقل شدند. همه این افراد در تیرماه سال ۹۰ از سوی شعبه‌ ۲۸ دادگاه انقلاب شهر تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام عضویت در گروهای سلفی و مشارکت در ترور به اعدام محکوم شده‌اند.
این افراد فاقد وکیل تعیینی بوده و حکم آن‌ها در دیوان عالی کشور نیز تائید شده و در ماه‌های گذشته جهت اجرای حکم به دایره اجرای احکام زندان رجایی شهر کرج ابلاغ شده است و هر لحظه احتمال اجرای حکم این افراد وجود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر