پنجشنبه، آبان ۱۸، ۱۳۹۱

آزادی موقت دو تن از (مسیحیان غیرتثلیثی) به قید وثیقه از زندان شیراز

.
ر پی خبر منتشره مبنی بر بازداشت هفت تن از دگر اندیشان مذهبی ( مسیحیان غیر تثلیثی ) در شیراز دو تن از این افراد به قید وثیقه بطور موقت از زندان  آزاد شدند .
به گزارش « محبت نیوز» به نقل از خبر دریافتی، دو تن از دگر اندیشان مذهبی در شیراز  بطور موقت از زندان آزاد شدند .
گفته می شود خانم "رکسانا فروغی" و آقای "بیژن حقیقی"  از اعضای گروه مسیحیان غیر تثلیثی موسوم به گروه کلیسای ایران می باشند که با فاصله یک هفته با سپردن وثیقه از زندان آزاد شدند.
این گزارش حاکی است که آقای "بیژن حقیقی" در روز پنجشنبه چهارم آبان 1391 برابر با ( 25 اکتبر 2012) و پس از گذشت یک هفته و همچنین خانم " رکسانا فروغی" دیگر زندانی عقیدتی در روز پنجشنبه 11 آبان ماه 1391 (اول نوامبر 2012) از زندان بطور موقت آزاد شدند.
خانوادههای هر دو زندانی با سپردن سند خانه بعنوان وثیقه حکم آزادی موقت این افراد را دریافت کردند.
فیروز خانجانی از اعضای شورای گروه غیر تثلیثی در روز جمعه 12 آبان ماه نیز در گفتگو با خبرگزاری بسنیوز لایف  خبر آزادی این افراد را  تأیید کرد .
خانم "رکسانا فروغی" و آقای "بیژن حقیقی" از جمله کسانی هستند که پیش از این به همراه هفت تن دیگر از افراد این گروه دگر اندیش مذهبی توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بودند .
بر اساس خبرهای منتشره ، ماموران امنیتی عصر روز جمعه مورخه 21 مهرماه 1391 برابر با ( 12 اکتبر 2012) با هجوم به منزل ی  واقع در خیابان جمهوری در شیراز که محل اجتماع این گروه بوده، دست کم هفت تن از اعضای گروه موسوم به کلیسای ایران را بازداشت کردند .
خبرها حاکی است، این افراد پس از بازداشت توسط ماموران امنیتی به بازداشتگاه اطلاعات معروف به "پلاک 100" منتقل شدند.
همچنین به گفته یکی از اعضای این گروه به محبت نیوز ، بانو " افسر بهمنی" از دیگر افراد این مجموعه نیز پس از یکروز بازداشت بنا بدلایلی نامعلوم آزاد شد .
بانو افسر بهمنی در روز جمعه 28 مهرماه 1391 ( 19 اکتبر 2012)  بهمراه یک عضو دیگر این گروه بنام آقای " مسعود رضایی " به اداره اطلاعات شیراز احضار و سپس در همانجا بازداشت شدند، گفته شده خانم " بهمنی " در زمان بازداشت از شرایط جسمی خوبی برخوردار نبوده و نامبرده بدلیل بیماری قلبی و کلیوی تحت نظر پزشک بوده است.
یورش ماموران امنیتی و بازداشت این افراد در حالی است که خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران در روز دوشنبه 24 مهرماه 1391 در خبری بدون ارائه جزئیات و یا ذکر اسامی از شناسايی چهار شبكه غير قانونی موسوم به "كليساهای زير زمينی (خانگی - کلیسای محرمانه)" و دستگيری گردانندگان آن در شيراز خبر داد.
خبرگزاری فارس در گزارش خود اینگونه اجتماعات ( کلیساهای خانگی ) را غیرقانونی دانسته و بازداشت شدگان را وابسته به مؤسسه‌های تبلیغی صهیونیستی مستقر در خارج از کشور دانست که مدعی شد که این افراد با حمایت کشورهای امریکا و انگلیس فعالیت می کنند .
از دیگر افراد دگر اندیش مذهبی موسوم به مسیحیان غیر تثلیثی که کماکان در زندان به سر می برند، بهنام ایرانی ، محمد روغنگیر (معروف به وحید)، سروش سرایی، اسکندر رضایی، مهدی عامرونی و شاهین لاهوتی می باشند.
این افراد همچنان در بازداشت بسر می برند و تاکنون اطلاعات بیشتری از این افراد در دسترس نیست .
مسیحیان غیر تثلیثی در ایران که نام گروهشان را "کلیسای ایران" نامیدند با تعصب خاصی تعالیم یک واعظ آمریکایی به نام ویلیام م. برانهام را پیروی می کنند . برانهام کسی است که ادعا می کرد آخرین نبی خدا بر زمین است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر