جمعه، آبان ۱۲، ۱۳۹۱

مهدی محمودیان زندانی سیاسی:بیش از یک‌هزار زندانی منتظر اعدام در زندان رجایی‌شهر


مهدی محمودیان در نامه‌اش نوشته محکومان به اعدام به طور متوسط پنج سال منتظر اجرای حکم می‌مانند
مهدی محمودیان در نامه‌ای خبر داده است که یک هزار و ۱۱۷ زندانی در زندان رجایی‌شهر منتظر اجرای حکم اعدام هستند. یک نهاد حقوق بشری نیز از برنامه‌ریزی برای اعدام‌های گسترده در این زندان خبر داده است.
یک هزار و ۱۱۷ زندانی تنها در رجایی‌شهر منتظر اجرای حکم اعدام هستند. مهدی محمودیان، روزنامه‌نگار زندانی، در نامه‌ای که از این زندان نوشته ضمن اعلام این خبر گفته است که ۱۴ نفر از زندانیان به دلایل سیاسی و امنیتی به اعدام محکوم شده‌اند.

به گفته‌ی آقای محمودیان نزدیک به هزار نفر از زندانیان رجایی‌شهر به حبس ابد یا احکام بالای ۲۰ سال محکوم هستند.
مهدی محمودیان اولین روزنامه‌نگاری بود که درباره وقایع بازداشتگاه کهریزک اطلاع‌رسانی کرد. وی به اتهام اجتماع و تبانی علیه جمهوری اسلامی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
مهدی محمودیان در نامه‌اش نوشته محکومان به اعدام به طور متوسط پنج سال منتظر اجرای حکم می‌مانند
در نامه مهدی محمودیان از زندانیانی صحبت شده که بیش از هشت سال است حکم اعدامشان تایید شده و هر سه‌شنبه منتظرند به سلول انفرادی منتقل شده و در سحرگاه چهارشنبه اعدام شوند.
وی از زندانی‌ای نام برده که برای چندمین بار حکم اعدامش به تعویق افتاده و در یک تماس تلفنی با کسانی که برای لغو حکم اعدامش تلاش می‌کنند گفته است: «تو را به خدا بگذارید اعدامم کنند. من یک بار مرتکب قتل شده‌ام اما ۱۳ بار برای اجرای حکم زیر طناب دار رفته‌ام. این مصداق بارز شکنجه است».
از میان زندانیان محکوم به اعدام در زندان رجایی‌شهر ۷۳۴ نفر به دلیل قتل عمد و اجرای حکم قصاص به اعدام محکوم شده‌اند. به همین منظور همه‌ی زندان‌ها کمیته‌ای با نام  کمیته‌ی حل اختلاف دارند تا بتوان از خانواده‌ی شاکی رضایت گرفت، اما به نوشته‌ی آقای محمودیان این دفتر در زندان رجایی‌شهر یک سال است که به دستور رئیس زندان تعطیل شده است.
«برنامه‌ریزی برای اعدام‌های گسترده در رجایی شهر»
جمعیت «فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران» با انتشار گزارشی از «برنامه‌‌ریزی برای اعدام‌های گسترده در زندان رجایی شهر» خبر داده است.
منبع:دویچه وله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر