چهارشنبه، آبان ۱۷، ۱۳۹۱

همبستگی ۲۶ زندانی سیاسی با زنان زندانی اوین


۲۶ تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر در بیانیه ای به هتک حرمت زنان دربند در زندان اوین اعتراض کردند.
در بخشی از این بیانیه‌ای آمده است: ما زندانیان سیاسی-عقیدتی اعتراض خود را به این برخوردهای غیر انسانی و غیرقانونی اعلام داشته و نگرانی خود را در خصوص وضعیت سلامتی زندانیانی که در بند زنان ۳۵۰ اوین در اعتصاب غذا بسر می برند ابراز می داریم. همچنین مطمئن هستیم همه آزاد اندیشان و ملتزمین به اصول اخلاقی و قانونی نیز نسبت به این رفتارهای غیرانسانی واکنش نشان داده و اعتراض خویش را ابراز خواهند نمود. بدیهی است که وظیفه مسئولین مربوطه است که حداقل از تکرار چنین رفتارهای غیر انسانی و غیر قانونی جلوگیری به عمل آورند.

در پی یورش روز سه‌شنبه‌ی نیروهای گارد یگان حفاظت زندان اوین به بند زندانیان زن سیاسی که با هتک حرمت و آزار آنها همراه بود، تعدادی زندانیان این بند دست به اعتصاب غذای دسته جمعی زده اند.
حمله کنندگان به بند زنان که شامل حدود ۲۰زن از نیروهای گارد یگان حفاظت زندان اوین بودند با ورود به حریم خصوصی و شخصی زندانیان سیاسی باعث بر هم زدن نظم و سلب آسایش آنان شده و پس از یورش به بند سیاسی بانوان زندانیان را به شکل توهین آمیزی بازرسی بدنی کردند.
دو روز پیش نیز پس از اعتصاب غذای ۹ زندانی سیاسی بند زنان اوین در اعتراض به هتک حرمت و تعرض در بند زنان و بازرسی غیر معمول، ۳۳ بانوی محبوس در این بند نامه‌ای را خطاب به رییس زندان اوین نوشتند.
متن کامل این نامه که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:
با خبر شدیم در روزهای اخیر بند زنان ۳۵۰ زندان اوین مورد هجوم نیروهای قضایی و امنیتی قرار گرفته است و متعاقب آن براساس اخبار رسیده با زندانیان برخوردهای غیرقانونی و ضد حقوق بشری که برخلاف موازین و مقررات سازمان زندان ها می باشد صورت گرفته است.
پس از این برخوردها تعدادی از زنان زندانی در اعتراض به این مسئله تصمیم به اعتصاب غذا گرفته اند. این زندانیان فارق از وابستگی های سیاسی-عقیدتی خود در حالی مورد این آزار و اذیت قرار می گیرند که ماه ها و سال هاست از خانواده ها و عزیزانشان جدا شده و پدران و برادران و همسران آنها نیز در زندان های دیگر بسر می برند و حتی امکان ارتباط مستمر با فرزندان خردسال خود را نیز ندارند.
ما زندانیان سیاسی-عقیدتی اعتراض خود را به این برخوردهای غیر انسانی و غیرقانونی اعلام داشته و نگرانی خود را در خصوص وضعیت سلامتی زندانیانی که در بند زنان ۳۵۰ اوین در اعتصاب غذا بسر می برند ابراز می داریم. همچنین مطمئن هستیم همه آزاد اندیشان و ملتزمین به اصول اخلاقی و قانونی نیز نسبت به این رفتارهای غیرانسانی واکنش نشان داده و اعتراض خویش را ابراز خواهند نمود. بدیهی است که وظیفه مسئولین مربوطه است که حداقل از تکرار چنین رفتارهای غیر انسانی و غیر قانونی جلوگیری به عمل آورند.
امضا کنندگان:
کیوان صمیمی، مهدی محمودیان، بهمن احمدی امویی، مسعود باستانی، شاهرخ زمانی، حشمت الله طبرزدی، جعفر اقدامی، محمد بنازاده، شاهین زینعلی، عباس بادفر، رسول بداقی، کامران رحیمیان، عفیف نعیمی، کیوان رحیمیان، وحید تیز فهم، سعید رضایی، جمال الدین خانجانی، بهروز عزیزی توکلی، کامران مرتضایی، محمد علی منصوری، فرزاد مددزاده، رمضان سعیدی، اسماعیل میران، فرزاد خانجانی، افشین حیرتیان، ایقان شهیدی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر