چهارشنبه، آبان ۲۴، ۱۳۹۱

اخراج چند دانشجوی بهائی، از دانشگاه های کشور


فربد محمدزاده، دانشجوی ممتاز کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان، به همراه نوا حمیدی و مونا اشرفی دانشجویان دانشگاه قزوین به دلیل «اعتقاد به آیین بهائی» از دانشگاه اخراج شدند.
به گزارش دانشجو نیوز به نقل از جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی ،  فربد محمدزاده، ورودی سال ۱۳۸۵ در مقطع کارشناسی دانشگاه اصفھان و ورودی سال ۱۳۸۹ در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه مذکور در تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۹۱ به علت «اعتقاد به آئین بھائی» از دانشگاه اصفهان اخراج شد.

فربد محمدزاده به دلیل معدل بالا در مقطع کارشناسی رشته فیزیک از طریق گزینش استعدادهای درخشان دانشگاه، بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیک بنیادی محض پذیرفته شده بود.
بر اساس این گزارش، در زمان ابلاغ این حکم، فربد محمدزاده تمامی واحدھای درسی مقطع کارشناسی ارشد را بدون احتساب پایان نامه به اتمام رسانیده و در صدد اتمام پایان نامه و دفاع از آن بوده است.  پس از پیگیری ھای حضوری و تلفنی از قسمت گزینش سازمان سنجش کل کشور، مشخص می شود که نامه ای محرمانه از سوی وزارت اطلاعات به این ارگان دولتی، مبنی بر اخراج این دانشجو از دانشگاه، ابلاغ شده است.
نوا حمیدی و مونا اشرفی هم از تحصیل محروم شدند
در ادامه محرومیت از تحصیل دانشجویان بهائی در بسیاری از دانشگاه های کشور، نوا حمیدی و مونا اشرفی دو دانشجوی بهائی ورودی سال ٩٠ در رشته آی تی (IT) دانشگاه قزوین از ادامه تحصیل محروم شدند.
بر اساس گزارش منتشر شده در سایت جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، حمیدی و اشرفی، طی احضار تلفنی و مراجعه به حراست دانشگاه ضمن سوال از اعتقاد مذهبی به دفتر حراست مرکزی واقع در ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه ارجاع داده شدند که  مأمورین وزارت اطلاعات به بازجویی از اعتقادات ایشان پرداخته و ادامه تحصیل ایشان را منوط به امضای تعهدنامه دانسته اند.
این دانشجویان ضمن خودداری از امضای تعهدنامه از ادامه تحصیل در دانشگاه محروم شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر