جمعه، آذر ۰۳، ۱۳۹۱

نسرین ستوده حقوقدان، وکیل دادگستری و فعال اجتماعی.



ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر کس حق زندگي، آزادي و امنيت شخصي دارد.
ماده 6 اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر کس حق دارد که شخصيت حقوقي او در همه جا به عنوان يک انسان در مقابل قانون شناخته شود.

 

نسرین ستوده حقوقدان، وکیل دادگستری و فعال اجتماعی.
از شهریور 1389 به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» در زندان بسر میبرد و تحت شدید ترین شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفته و حتی از ملاقات با دو فرزندش نیز محروم بوده است .
وی عضو کانون مدافعان حقوق بشر و کمپین یک میلیون امضا میباشد وهمواره  برای تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان  مبارزه کرده است.
او همچنین عضو انجمن حمایت از کودکان بوده و پیوسته وکالت  بسیاری کودکان قربانی ِ کودک آزاری  و کودکان در معرض اعدام و همچنین وکالت بسیاری از فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان را بر عهده داشته است.
این فعال حقوق بشر از روز هفدهم اکتبر2012 در اعتراض به شرایط ملاقات ها و تداوم فشارهای امنیتی بر خانواده اش،  دست به اعتصاب غذا زده است.
نسرین ستوده در دادگاه به جرم اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر به تحمل شش سال حبس تعزیری، بیست سال محرومیت از وکالت و بیست سال ممنوعیت خروج از کشور ونیز به جرم تظاهر به بی حجابی به پرداخت پنجاه هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است.
خانم ستوده در سال 2008 میلادی برنده جایزه حقوق بشر «سازمان حقوق بشر بین‌الملل» شد و در 25 اکتبر 2012 اتحادیه اروپا با اعطای جایزه ساخاروف  به او، از فعالیت‌های مدنی و حقوق بشری وی تجلیل کرده است.
در کجای دنیا، بجز ایران، زنان فعال حقوق بشر در چنین زندانهای مخوفی مورد آزار و اذیت قرار میگیرند؟
بر ماست که صدای زنان ستوده ای چون نسرین ستوده، شیوا نظرآهاری، فرشته شیرازی، نرگس محمدی،  لیلاسیف‌الهی لیلا توسلی ، المیرا واضحان، بهاره هدایت، نازنین دیهیمی، ژیلا بنی یعقوب، مهسا امرآبادی، حکیمه شکری، ژیلا کرم زاده مکوندی، نسیم سلطان بیگی، راحله زکایی، محبوبه کرمی و ...  باشیم.
372
VVMIran
Vereinigung zur Verteidigung der Menschenrechte im Iran e.V.
Postfach 52 42
30052 Hannover
Tel.: +49 511 44 04 84 -     0163 261 12 57    
Fax: +49 511 26173 76
Email: info@bashariyat.de    www.bashariyat.deکانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق زنان 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر