سه‌شنبه، آبان ۳۰، ۱۳۹۱

اطلاعیه:هرگونه تحریمی که با جان انسانها در ارتباط باشد، محکوم است


ماده 25 اعلامیه جهانی حقوق بشر
الف: هر انسانی سزاوار یک زندگی با استانداردهای قابل قبول برای تأمین سلامتی و رفاه خود و خانواده اش، من جمله تأمین خوراک، پوشاک، مسکن، مراقبت های پزشکی و خدمات اجتماعی ضروری است .
همچنین حق دارد که در مواقع بیکاری، بیماری، نقص عضو، بیوگی، سالمندی و فقدان منابع تأمین معاش، تحت هر شرایطی که از حدود اختیار وی خارج است، از تأمین اجتماعی بهره مند گردد .
هرگونه تحریمی که با جان انسانها در ارتباط باشد، محکوم است
در مهر ماه سال  جاری فاطمه هاشمی، رئیس بنیاد بیماری های خاص در ایران، خبر از بروز مشکل در امر تهیه دارو برای بیماران خاص میدهد و احمد آریایی نژاد، عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،  به صراحت مشکلات کمبود دارو را ناشی از تحریم ها میداند.
 رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می گوید: بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت، انبارهای دارویی باید برای ۶ ماهه آینده کشور ذخیره داشته باشد، اما بر اساس گزارشهای سازمان غذا و دارو هم ‌اکنون تنها برای دو ماه ذخیره باقی مانده است. و دیری نمی پاید که  یک نوجوان مبتلا به هموفیلی در جنوب‌غربی ایران به خاطر کمبود دارو جان خود را از دست میدهد، خبر آنلاین  گزارش جان باختن منوچهر، نوجوان پانزده سالهٔ ساکن شهرستان دزفول را تیتر خبری خود می کند .
عدم احساس مسئولیت دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال مردم و بی توجهی به کمبودها باعث موارد بسیاری از این اتفاقات شده و خواهد شد
حکومتی که  با فراموشی همهٔ آنچه که ارزشهای انسانی نامیده می شود، حتی جان انسان را نیز دست آویزی برای حصول  به مطامع غیر اخلاقی خود ساخته است و به هیچ روی به مراعات اصول انسانی پایبند نیست.
جهانیان بدانند که این غارتگران جان و مال و حتی ناموس، سرمایه های ملی مردم مظلوم ایران را صرف تجملات فردی، واردات غیر ضروری، برپایی اجلاس های نمایشی و یا سفرهای دولتی و خصوصی بی حاصلی مینمایند که نه تنها ره آوردی نداشته ، بلکه روز به روز منجر به حرکت نزولی ایران در عرصه های گوناگون بین المللی و اقتصادی میشود .
ما فعالین و مدافعین حقوق بشر،  بدینوسیله اعمال هرگونه تحریمی که با جان انسانها در ارتباط باشد ( غذا و دارو و....) را محکوم کرده  و خواهان یاری مجامع بین المللی و اجرای بی چون و چرای اعلامیه جهانی حقوق بشر در ایران می باشیم.
367
VVMIran
Vereinigung zur Verteidigung der Menschenrechte im Iran e.V.
Postfach 52 42
30052 Hannover
Tel.: +49 511 44 04 84      0163 261 12 57       
Fax: +49 511 26173 76

کانون دفاع از حقوق بشردر ایران
کمیته دفاع از حقوق کودک و نوجوان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر