جمعه، آذر ۰۳، ۱۳۹۱

اطلاعیه:صدای زنان زندانی باشیم


ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر کس حق زندگي، آزادي و امنيت شخصي دارد.
ماده 5 اعلامیه جهانی حقوق بشر
احدي را نميتوان تحت شکنجه يا مجازات يا رفتاري قرار داد که ظالمانه و يا برخلاف انسانيت و شئون بشري يا موهن باشد.
ماده 6 اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر کس حق دارد که شخصيت حقوقي او در همه جا به عنوان يک انسان در مقابل قانون شناخته شود.



از ابتدای ماه نوامبر و در پی یورش نیروهای گارد یگان حفاظت زندان اوین به بند زندانیان زن سیاسی که با هتک حرمت و آزار آنها همراه بود، تعدادی از زندانیان این بند دست به اعتصاب غذای دسته جمعی زده اند.
حمله کنندگان به بند زنان با ورود به حریم خصوصی زندانیان سیاسی باعث بر هم زدن نظم و سلب آسایش آنان شده و پس از یورش به بند سیاسی بانوان زندانیان را به شکل توهین آمیزی بازرسی بدنی کرده اند.
پس از این برخوردهای غیرقانونی و ضد حقوق بشری که برخلاف موازین و مقررات سازمان زندان ها می باشد تعدادی از زنان زندانی در اعتراض به این مسئله اعتصاب غذا نموده که با گذشت بیش از 3 هفته همچنان ادامه دارد.
این زندانیان جدا از وابستگی های سیاسی- عقیدتی خود در حالی مورد این آزار و اذیت قرار می گیرند که ماه ها و سال هاست از خانواده ها و عزیزانشان جدا شده و در برخی موارد پدر، برادر و یا همسر آنها نیز در زندان های دیگر بسر می برند و حتی امکان ارتباط مستمر با فرزندان خردسال خود را نیز ندارند.
 در کجای دنیا، بجز ایران، زنان فعال حقوق بشر در چنین زندانهای مخوفی مورد آزار و اذیت قرار میگیرند؟
بر ماست که صدای زنان ستوده ای چون نسرین ستوده، شیوا نظرآهاری، فرشته شیرازی، نرگس محمدی، لیلا سیف‌الهی، لیلا توسلی، المیرا واضحان، بهاره هدایت، نازنین دیهیمی، ژیلا بنی یعقوب، مهسا امرآبادی، حکیمه شکری، ژیلا کرم زاده مکوندی، نسیم سلطان بیگی، راحله زکایی و محبوبه کرمی و ... باشیم.

369
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق زنان 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر