جمعه، آذر ۰۳، ۱۳۹۱

صدور و اجرای احکام سنگسار بیرحمانه و غیرانسانی است


ماده 5 اعلامیه جهانی حقوق بشر
احدي را نميتوان تحت شکنجه يا مجازات يا رفتاري قرار داد که ظالمانه و يا برخلاف انسانيت و شئون بشري يا موهن باشد.

صدور و اجرای احکام سنگسار بیرحمانه و غیرانسانی است


در تاریخ 7 نوامبر 2012 اجساد چهار زن پس از اجرای حکم سنگسار توسط نیروهای امنیتی قوه قضائیه به سردخانه پزشکی قانونی آورده شده اند. علاوه بر آثار پرتاب سنگ بر سر و صورت این زنان آثاری از شکنجه و ضربات شدید بر بدن آنها پیش از سنگسار نیز قابل رویت است. طبق مواد مندرج در پرونده آنها جرم این چهار زن روابط نامشروع و مصرف مواد مخدر بوده است.
ظرف روزهای گذشته هیچ فردی برای تحویل اجساد به پزشکی قانونی مراجعه نکرده است.
هنوز مشخص نیست دادگاه این افراد در چه تاریخی برگزار شده و آیا خانواده آنان از وضعیت‌شان با خبر هستند یا نه!
دولت جمهوری اسلامی ايران سنگسار، اعدام شکنجه و صدور احکام زندان طولانی را به مثابه اهرم کنترل و فشار در جامعه اعمال می‌کند و به اشکال مختلف شهروندان ایرانی را آسیب روحی و جسمی و حتی به قتل می‌رساند.
نه تنها بسیاری از زندانیان سیاسی و کودکان در معرض خطر مرگ قرار دارند بلکه افراد عادی نیز از ماجراجویی های نیروهای انتظامی و بسيج ایران در امان نیستند.
اعدام های بدون دلیل، اعدام های شتاب زده و اعدام های خیابانی در ایران روز به روز شدت می‌گیرد .
در کجای دنیا، بجز ایران، زنان و مردان این چنین تحت فشارهای اجتماعی و محدودیت های جنسیتی و تبعیض های فاحش و شکنجه های قرون وسطائی  قرار میگیرند؟
برماست که علیه هر گونه صدور احکام سنگسار، اعدام و شکنجه و زندانهای طویل المدت همصدا شده وعلیه این جنایات قانونی که بصورت آگاهانه وآشکار انجام میشود به پاخاسته، تظلم خواه خانواده های آنان باشیم .
371
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق زنان 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر