جمعه، آبان ۱۲، ۱۳۹۱

ادامه افزایش اعتراضات جامعه جهانی به مسئله آزار مسیحیان در ایران، مراسم تقدیم گزارش کمیته مسیحیان پارلمان بریتانیا در باره وضعیت مسیحیان ایران به دولت آن کشور در کلیسای "وست مینستراَبی" + ویدیو


Persecution_Iran__Farshid
کشیش "سم یقنظر" مدیر سازمان "ایلام" نامه ای از "فرشید فتحی" زندانی مسیحی  را قرائت کرد که اکنون در اوین زندانی است. نهادهای حقوق بشری آزار مسیحیان ایران در جمهوری اسلامی  را پی گیری می کنند.
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان از لندن، خبرنگار اروپائی اف سی ان ان گزارش داد که روز دوشنبه 8 آبان (29 اکتبر)، یک کمیته پارلمان بریتانیا برای اولین بار گزارشی در مورد آنچه آزار مسیحیان در ایران می خواند منتشر کرده است. این گزارش در مراسمی در کلیسای «وست مینستر» لندن تسلیم معاون وزارت امورخارجه بریتانیا شد.
این گزارش را کمیته مسیحیان پارلمان بریتانیا تهیه کرده است. "دیوید بروز" رئیس این کمیته گفت که پس از دریافت گزارشات تائید شده متعدد درباره بد رفتاری با با مسیحیان در ایران تصمیم به تهیه چنین گزارشی گرفته شد.

این گزارش پس از آن ارائه می شود که در ماه گذشته بازرسان ویژه حقوق بشر سازمان ملل، وضعیت اقلیتهای مذهبی و خصوصا مسیحیان را در ایران از لحاظ حقوق انسانی بسیار بد توصیف کردند. احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران اعلام کرد که در طی دو سال گذشته بیش از 300 مسیحی در ایران دستگیر شده اند.
احمد شهید در  سومین گزارش رسمی خود درباره حقوق بشر در جمهوری اسلامی بخش مهمی را به مسائل مسیحیان ایران اختصاص داده بود. مستند کردن جفا بر مسیحیان ایران که شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان نیز  در آن نقش عمده ای دارد اکنون در حال  نتیجه دادن است و سازمانها و نهادهای حقوق بشری آزار مسیحیان ایران در جمهوری اسلامی  را نهادینه شده می دانند.
در گزارش کمیته مسیحیان پارلمان بریتانیا به بدرفتاریها ، بازداشتها، محاکمات بدون قانون ،تبعیض و انواع فشار بر مسیحیان و کلیساهای ایران اشاره شده است. بخشی از این گزارش به فشارهای وارد شده بر کلیساهای رسمی ایران پرداخته است و مشکلات آنها را منعکس می کند.
طی این مراسم که عده ای از نمایندگان پارلمان بریتانیا و برخی از رهبران و فعالان جامعه مسیحیان ایرانیان انگلیس و نمایندگان رسانه ها حضور داشتند، معاون خاورمیانه ای وزارت امورخارجه آن کشور رسما به نمایندگی از دولت بریتانیا این گزارش را دریافت کرد و وقول داد که دولت مفاد این گزارش و توصیه های داخل آن را با دقت بررسی نماید.
در این گزارش سی و پنج صفحه ای مستند با تعدادی از مسیحیان ایرانی ساکن کشور ترکیه که سابقه بازداشت در زندانهای جمهوری اسلامی رادارند مصاحبه شده است. از جمله کسانی که در این گزارش از آنها نام برده شده  "فرشید فتحی " بود که   دوسال گذشته  را  در اوین زندانی بوده است. تابستان امسال دادگاه برای او حکم سنگین 6 سال حبس صادر کرد.
در مراسم فوق کشیش "سم یقنظر" مدیر سازمان مسیحی "ایلام "نامه ای از این زندانی مسیحی را قرائت نمود و درباره وضعیت مسیحیان در داخل ایران توضیحاتی داد. او به خبرنگاران حاضر در این مراسم گفت: «پس از انقلاب اسلامی مسیحیت در ایران گسترش یافته است. در 41 شهر ایران مسیحیان دستگیر شده اند، مورد پیگرد قرار گرفته و تحت جفا بوده اند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر