سه‌شنبه، آبان ۲۳، ۱۳۹۱

200 میلیون مورد گزارش شده از آزار و اذیت مسیحیان !



.یا دیگر کشورهای اروپایی مکان امن و مناسبی برای مسیحیان نیستند!؟ وضعیت مسیحیان در کشورهایی که دین معین ی را در قوانین کشورشان به عنوان دین حکومت خود تعیین کرده اند به مراتب وخیم تر است.
به گزارش سرویس ترجمه « محبت نیوز » و بنا بر گزارش سازمانهای مسیحی که جفا بر مسیحیان در  جهان را دیده بانی می کنند، گزارش شده که بیش از دویست میلیون نفر مسیحی در سراسر جهان و حتی کشور های اروپایی مانند مجارستان – که دارای سخت گیرانه ترین قوانین ثبت کلیسا ها است - مورد تبعیض و ازار و اذیت میباشند.

گزارش سالیانه آزادی مذهبی در جهان در اخرین بیانیه خود تحت عنوان کمک به کلیساهای نیازمند (ACN)، در خصوص شیوع و گسترش افکار ضد مذهبی در کشورهای اروپای غربی نظیر انگلستان ، اسپانیا و هلند ابراز نگرانی میکند و حل آن را نیازمند کمک میداند.
پیتر ویلیامز ، رییس هیت مدیره بخش تهیه گزارش (ACN) ، در ادامه اظهار داشت که این کشورها بدون در نظر گرفتن تاثیر گرایشات مذهبی در زندگی عمومی مردم ، در حال تحمیل عقاید و قوانین لاییک به شیوه ای فزاینده هستند در حالیکه اینگونه رفتارهای نگران کننده هنوز هم در جهان به عنوان ازار و اذیت مذهبی قلمداد میشود.
درمیان کشورهای بلوک شرق اروپا با پیشینه کمونیستی ، مجارستان به عنوان سخت گیرترین کشور در خصوص ثبت و بروکراسی اداری آن برای تاسیسس کلیسا می باشد ، که البته در خصوص این مسئله دولت مجارستان از سوی گروه های مختلف و به ویژه پروتستان ها تحت انتقاد قرار گرفته است.
- مجارستان تحت انتقاد
در پی اتخاذ تصمیمات و لوایح جدید در قانونِ " حق آزادی فردی، مذهبی و وضعیت کلیسا ها " در کشور مجارستان ، گروه ادیان و جوامع مذهبی مشروعیت قانونی خود را در میان اقلیت 300 عضوی سازمان های مذهبی در مجارستان از دست دادند.
در زمان نخست وزیری اقای ویکتور اُوربَن در مجارستان، ایشان به خاطر تخصیص مالکیت مجموعه های مستقل قدیمی نظیر کلیساها و مراکز مطبوعاتی به بانک مرکزی مورد انتقاد قرار شدید قرار گرفته بود. این درحالی است که در آن زمان تنها 14 سازمان و گروه مذهبی توانستند به لحاظ قانونی مجوز کلیسای خود را حفظ کنند.
به دنبال شکایت 17 گروه از مجموعه هایی که مجوز کلیساهایشان در مجارستان باطل شده است ، دادگاه عالی حقوق بشر اروپا واقع در استراسبورگ فرانسه و در پی آن گزارش ازادی مذهبی (ACN) در پی اخذ جوابیه دولت مجارستان برای تبیین و تشریح صریح قانون جدید این کشور بر امدند.
- واکنش دولت مجارستان
دولت مجارستان در دفاع از مصوبه جدید ادعا دارد که این قانون برای گروه هایی که سوء استفاده مالیاتی میکنند تبیین شده . این در حالی است که منتقدین در این خصوص اذعان دارند که اکثر این برنامه های ضد کلیسایی در لایحه جدید در مورد اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه مانند محله های فقیر نشین روما ، دوره گردها و سایر اقلیت ها اجرا گردیده است.
گزارش (ACN) در ادامه به وضعیت نگران کننده در کشور های دیگر بلوک شرق اروپا بالاخص کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی نظیر روسیه و بلاروس ، با توجه به وقوع حملات متعدد به کلیساهای انجیلی و نیز اذیت و آزار مسیحیان پروتستان می پردازد. در حالیکه وضعیت اسف بارتری نیز در کشورهای آسیایی ، خاورمیانه و افریقا و به طور اهم در کشورهایی نظیر پاکستان ، عربستان ، نیجریه و ایران، پیش روی مسیحیان قرار دارد.
بخش هلندی (ACN) ، تحت عنوان کلیساهای نیازمند کمک، ادعا دارد وضعیت مسیحیان در کشورهایی که دین معینی را در قوانین کشورشان به عنوان مذهب ملی تعیین کرده اند به مراتب وخیم تر است چرا که در این کشورها غالبا مجوز فعالیت به اقشار سایر مذاهب داده نمی شود.
- ابراز ایمان
در ادامه گزارش ، (ACN) با عنایت به حق و اجازه بنیادین هر شخص برای آزادی در انتخاب دین و مذهب اذعان میدارد افراد بسیاری با ایمان های مختلف در اقصی نقاط جهان تحت شکنجه و فشار بسر میبرند. در این خصوص به عنوان نمونه در این گزارش اشاره شده به قانون مباحثه برانگیز "توهین به مقدسات" در پاکستان که منجر به تهدید شدید مسیحیان از سوی نظامیان مسلمان در آن کشور گردید و یا دیگر افراد غیر مسلمان در کشورهایی نظیر کنیا ، مالی ، نیجریه و چاد و هندوستان ، ایران که تحت فشار و تهدیدات جدی قرار دارند.
در ادامه شایان ذکر است، گزارش آزادی مذاهب که هر دو سال یکبار منتشر میگردد و نویسندگان آن در خصوص وضعیت مسیحیان در بیش از 196 کشور تحقیق کرده اند ، به نقاط مثبت و امیدوار کننده ای نظیر شفاف سازی آزادی مذاهب در تغییرات جدید قوانین مربوطه پارلمان اتحادیه اروپا نیز اشاره کرده است.
گروه "کلیسا های نیازمند کمک" در پایان میگوید: مسیحیان تنها مردمان تحت ستم نیستند ، بلکه ایشان در سراسر جهان به خاطر ایمانشان مورد تبعیض و آزار و اذیت قرار میگیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر