پنجشنبه، شهریور ۱۰، ۱۳۹۰

زندانی مسیحی "واهیك "پس از ۳۵۹روز به خانه بازگشت

.
واهیك آبراهامیان از شهروندان ارمنی تبار كه توسط ماموران امنیتی در همدان بازداشت شده بود آزاد شد گفته می شود مقامات قضایی اتهام وی را تبلیغ و ترویج مسیحیت در بین فارسی زبانان و ارتباط با عوامل بیگانه ذكر كرده اند.
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران " محبت نیوز" زندانی مسیحی "واهیك آبراهامیان" كه توسط ماموران امنیتی شهرستان همدان بازداشت شده بود سرانجام پس از تحمل ۳۵۹روز بازداشت و بلاتكلیفی در روز دوشنبه هفتم شهریور ماه ۱۳۹۰ از زندان همدان آزاد شد.

واهیك ابراهامیان بهمراه همسرش و یك زوج نوكیش مسیحی فارسی زبان در شامگاه ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ برابر با ( ۴ سپتامبر ۲۰۱۰) توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند . ماموران این افراد  را پس از دستگیری به بازداشتگاه ویژه اداره اطلاعات همدان انتقال دادند.
طبق گزارش منتشره،  یك مقام امنیتی در اخبار شامگاهی  كه در روز جمعه ۱۹ شهریور ماه ۱۳۸۹ از سیمای جمهوری اسلامی پخش گردید اعلام كرد: " یك گروه ٩ نفره را به اتهام تبلیغ مسیحیت در حومه همدان دستگیر كرده اند".
دستگاههای امنیتی در یك سناریوی از پیش تعیین شده و با همكاری رسانه ملی یعنی تلویزیون جمهوری اسلامی كه هدفی جز تخریب مسیحیان و كلیسای ایران نداشت ضمن پوشش خبری دستگیری این افراد از بازداشت شدگان به عنوان " مسیحیان صهیونیست و تبشیری " نام برده است !
بر طبق خبر منتشره از سوی " محبت نیوز" "واهیك " در زمان بازداشت به دلیل شرایط بد محیط زندان از لحاظ سلامت جسمی در شرایط نامساعدی قرار داشت . بطوری كه ماموران زندان حتی از دادن وسایل اولیه بهداشتی به وی خودداری می كردند تا اینگونه شرایط زندان را هر روز بر او سخت تر سازند .
لازم به ذكر است پیش از این نیز " واهیك آبراهامیان " از هموطنان مسیحی ارمنی تبار در یكم اسفند ماه سال ۱۳۸۸ (۲۰ فوریه ۲۰۱۰) توسط ماموران امنیتی لباس شخصی در تهران به اتهام فعالیت های بشارتی مسیحی در بین فارسی زبانان بازداشت شده بود كه پس از گذراندن دوماه در زندان اوین با قرار وثیقه ۱۰ میلیون تومانی در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ ( ٢۴ آپریل ٢٠١٠ ) بطور موقت تا زمان تشكیل دادگاه آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر