شنبه، مهر ۰۲، ۱۳۹۰

افزایش فشار بر مسیحیان با رشد نوکیشان در ایران

.
فشار بر مسیحیان ایران در حال افزایش است و بسیاری از آنها در صدد ترک کشور هستند. حکومت هم  به شدت مراقب آنهاست و شرایط همچنان برای جامعه مسیحی در ایران بسیار دشوار است.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران "محبت نیوز"، به نقل از موسسه "درهای باز"؛ یکی از رهبران مسیحی به نام کشیش نادر می گوید « اوضاع رفته رفته سخت تر می شود. به من این اجازه داده شده تا اعضای کلیسای خودم را شبانی کنم، اما اجازه ندارم به خدمت در میان ایرانیان دیگر بپردازم و یا شاگرد سازی کنم و این در حالی است که بسیاری به سمت مسیح می آیند. رهبران مسیحیان سراپا حواس خود را جمع کرده اند و در عین حال در مورد رشد مسیحیان و نوکیشان در درون کشور مردد هستند. ما به سختی می توانیم پاسخگوی تعداد رو به افزایش نوکیشان باشیم."
نادر مشغول خدمت به نوکیشان است. نوکیشانی که رهبران تعلیم دیده ندارند که بتوانند آنها را تعلیم دهند. او می گوید: می توان گفت که تعداد نوکیشان بیشتر از مسیحی زادگان است.

او می گوید که از بعد از انقلاب اسلامی تا به امروز شاهد این بوده که تعداد اعضای کلیسا های رسمی کاهش یافته است. "بسیاری از این اعضای کلیسا، ایران را ترک کرده اند و مابقی هم همیشه زمزمه های رفتن را بر لب دارند. مسیحیان زندگی بهتر در جایی دیگر را به زندگی با خدا در ایران ترجیح می دهند." نادر همچنین تعریف می کند که باید حواس خود را به مهمان ها جمع کند. مهمان هایی که می آیند، تلفن می کنند و درباره ایمانش از او سوال و یا درخواست دریافت کتاب مقدس می کنند. خودش می گوید ممکن است از هر یکی از آنها مأمور اطلاعات باشد.
حامی، یکی دیگر از مسیحیان بیشتر درباره مأمورین اطلاعات توضیح می دهد. او می گوید: " آنها هر از گاهی به من زنگ می زنند و سوالاتی از من می پرسند. من هم می دانم تلفنم کنترل است و همین کار را برای او به عنوان یک مسیحی مشکل می کند". حامی نیاز اشتیاق و گرسنگی زیادی در ایران برای خدا و کلامش می بیند و می بیند که مردم از طریق بشارت های شخصی و تلویزیون های ماهواره ای به مسیح ایمان می آورند.
رامین، یکی از رهبران مسیحی می گوید " ما معمولن مورد بازرسی مأمورین قرار می گیریم و آنها از ما سوالاتی می پرسند. آنها به ما راجع به صحبت کردن درباره مسیح، بشارت دادن و یا پخش کتاب هشدار می دهند. زمانی هم بود که من و یکی از همکاران باید هر روز به اداره اطلاعات می رفتیم و درباره فعالیت هایمان مورد سوال قرار می گرفتیم. اصلن تجربه خوبی نبود. آنها با لحن تهدید آمیزی با ما صحبت می کردند." او از دعاهای مردم کشورهای مختلف برای مسیحیان ایران بسیار خوشنود است و می گوید " از آنجایی که ما بعضن احساس تنهایی و انزوا می کنیم، دانستن اینکه کسانی در گوشه و کنار دنیا برای ما در دعا هستند بسیار حس خوبی است." تعدادی از مسیحیان هم در زندان های ایران هستند که تعداد دقیق آنها مشخص نیست.
رامین می گوید " یک مسیحی زندانی را می شناسیم که هنوز در زندان است و در منزل او تعداد زیادی انجیل پیدا کرده اند. تعداد دیگری هم در زندان هستند و البته تعدادی هم آزاد شده اند." او توضیح داد که بسیاری از دستگیری ها در راستای سرکوب مشارکت های خانگی انجام می شوند. اجتماعاتی که مجوز دولتی ندارند.
او می گوید: " وقتی ایمانداران در خانه ها جمع می شوند حکومت بسیار عصبانی می شود و می ترسد که نقشه های مذهبی یا سیاسی در کار باشد".
مسیحیان بخصوص نوكیشان مسیحی در داخل كشور را در دعاهایتان بیاد آورید.
( كلیه اسامی در این مطلب به لحاظ امنیتی غیر واقعی و از نام مستعار استفاده شده است)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر