پنجشنبه، مهر ۰۷، ۱۳۹۰

اجرای حکم فرهود اقدسی شهروند بهایی از مرداد ماه


خانه حقوق بشر ایرانفرهود اقدسی شهروند بهایی از مرداد ماه سال جاری برای اجرای حکم خود بازداشت و در زندان ارومیه به سر می‌برد.
فرهود اقدسی شهروند بهایی ساکن ارومیه به شش ماه زندان محکوم شده و از تاریخ ۱۷ مرداد ماه سال جاری برای اجرای حکم خود بازداشت و به زندان ارومیه منتقل شده است.

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» این شهروند بهایی پیش‌تر در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۳۸۹ بازداشت و پس از ۱۰ روز بازداشت با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.
اقدوسی به همراه چند تن دیگر از شهروندان بهایی به نام نوید مرغی، چنگیز درگاهی، مسرور فضلی، حمیرا پرویزی و شیوا کریمی در تاریخ ۲۴ فروردین ماه سال جاری محاکمه و در یک جلسۀ دادرسی عمومی برای شان حکم صادر شد.
اتهامات مطرح شده برای وی عبارت بودند از: «اقدام علیه امنیت ملّی، تشکیل جلسات تبلیغ و شناسایی مسلمانان به منظور تبلیغ آنها، تشکیل جلسه با مبلغان بهائی حاضر و تشویش اذهان مسلمانان».
یک ماه پس از تشکیل این دادگاه اقدوسی و دیگر متهمان حاضر در پرونده به یک سال زندان با احتساب مدت زمان بازداشت محکوم شدند که چون هیچ یک از آنها سوء پیشینۀ کیفری نداشتند، شش ماه از دوران محکومیت آنها به سه سال تعلیقی تبدیل شد.
وی هم اکنون دوران محکومیت خود را در زندان ارومیه سپری می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر