پنجشنبه، مهر ۰۷، ۱۳۹۰

رها ثابت، زندانی بهائی آزاد شد


خانه حقوق بشر ایرانرها ثابت، شهروند بهائی ساکن شیراز که به دلیل فعالیت های اجتماعی – آموزشی به چهار سال زندان محکوم شده بود، پس از گذراندن دوران محکومیت خود، آزاد شد.
رها ثابت، شهروند بهائی ساکن شیراز که به دلیل فعالیت های اجتماعی – آموزشی به چهار سال زندان محکوم شده بود، پس از گذراندن دوران محکومیت خود، آزاد شد.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران»، رها ثابت در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۵ بازداشت و مدتی را در بازداشت موقت گذارند. سپس بطور موقت با قرار وثیقه آزاد شد. وی به همراه دو شهروند بهائی دیگر به نام های ساسان تقوا و هاله روحی که آن ها نیز در پروژه ی آموزشی مشارکت داشتند، در آبان ماه ۸۶، برای پاره‌ای سوالات به دادگاه احضار و سپس دستگیر شدند.

وی به همراه ساسان تقوا و هاله روحی، بجرم انجام فعالیت های اجتماعی و آموزش حدود ۵۰ نفر از جوانان شیراز در حدود سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۵ در محله ی مهدی آباد شیراز (از محلات محروم شهر شیراز) دستگیر و زندانی شد. این افراد ضمن کمک به دروس مدرسه کودکان، به آموزش اصول اخلاقی، بهداشت و آموزش نقاشی، داستان‌گویی و موسیقی به کودکان کمک می‌کردند.
لازم به توضیح است که رها ثابت به همراه هاله روحی و ساسان تقوا به اتهام تشکیل گروه غیرقانونی به ۳ سال و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بودند. هاله روحی و ساسان تقوا، سال گذشته، پس گذراندن ۳ سال از دوران محکومیت خود از زندان آزاد شدند.
این افراد اکثر دوران محکومیت خود را در سلول‌های انفرادی «بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ شیراز» که یک بازداشتگاه موقت است سپری کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر