سه‌شنبه، شهریور ۲۹، ۱۳۹۰

بيانيه آغاز به کار کمپين پاسداشت حقوق دراویش


daravish-org-200x200وشته شده توسط مجذوبان نــور در سه شنبه, 29 شهریور 1390
 در سالهای اخیر و به خصوص بعد از جریان انتخابات 1388 در کنار سرکوب های گسترده و فزاینده بر فعالان و گروه های مختلف سیاسی،حقوق بشری، ، مطبوعاتی و رسانه ای و اقلیتهای مذهبی و مردم عادی، اعمال فشار و محدودیت به اشکال مختلف بر آنها شاهد تشدید سرکوبها بر دراویش نیز هستیم . تا یک ماه گذشته نزدیک به هشتاد تن از دراویش بازداشت شده اند.که از وضعیت بسیاری از آنان هیچ گونه اطلاعی در دست نیست و نگرانی های جدی در مورد سلامت و ادامه ی بازداشت آنها وجود دارد.

کمپین پاسداشت حقوق دراویش در شهریور ماه سال 1390 به دنبال بازداشتهای اخیر دراویش که از آن جمله مدیران سایت مجذوبان نور می باشند ، فعالیت رسمی خود را تا آزادی تمامی زندانیان عقیدتی بویژه دراویش آغاز و ادامه خواهد داد.

اهداف «کمپین پاسداشت حقوق دراویش » به شرح زیر است:
1- دفاع از حقوق بشر و شهروندی دراویش که بازداشت، محکوم، بازجویی های مکرر، اخراج، ممنوع الخروج شده اند
2- حمایت گری از دراویش در شرایط بحرانی از طریق بسیج افکار عمومی، رسانه ها، سازمان های بین المللی حقوق
بشری
3-انتشار اخبار موثق حقوق بشری در جهت آگاه سازی افکار عمومی و سازمانها و نهاد های داخلی و بین المللی
4-مبارزه با سانسور و فیلترینگ
«کمپین پاسداشت حقوق دراویش » همچنین اعلام می دارد برای وصول به اهداف خود از طریق انتشار مرتب اخبار و مستندات مربوط به دراویش بازداشت شده، مذاکره و فشار به سازمان های بین المللی، بسیج افکار عمومی مردم ایران از طریق رسانه های موجود،ا و نیز پوشش آخرین اخبار و اطلاعات در فضای سایبری از طریق شبکه های اجتماعی وارد عمل خواهد شد.
«کمپین پاسداشت حقوق دراویش »، ضمن درخواست آزادی فوری دراویش بازداشت شده و زندانیان عقیدتی، از تمامی دست اندرکاران رسانه ها دعوت می کند که در کنار فعالیت های خود توجه جدی تر نسبت به وضعیت دراویش بازداشتی را ادامه داده و تا حصول نتیجه که همان آزادی دراویش و زندانیان عقیدتی می باشد ما را یاری نمایند.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر