سه‌شنبه، شهریور ۲۲، ۱۳۹۰

آزادی مسعود محمودی، از شهروندان بهایی مرتبط با دانشگاه آنلاین بهایی

آقای مسعود محمودی، از بهائیان ساکن شیروان خراسان شمالی که در ارتباط با دانشگاه آنلاین بهایی بازداشت شده بود، در ۲۱ شهریور ۹۰ با قرار وثیقه به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شد. جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی
ایشان پس سپری نمودن پس از ۱۶ روز بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات و زندان شهر بجنورد با تودیع این وثیقه آزاد شدند. او که پیشتر در اواسط تیر ماه در رابطه با مؤسسۀ علمی آزاد بهائیان توسط وزارت اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفته بود، در پی امتناع از تعهد به قطع همکاری با این مؤسسه، در ۶ شهریور ۹۰ توسط مأمورانی مسلح در بجنورد بازداشت شد.


پس از حمله اول خرداد نیروهای امنیتی به منازل شهروند بهایی مرتبط با دانشگاه آنلاین بهایی در روز اول خرداد ماه ۹۰ و دستگیری تنی چند از ایشان، تلاش های بسیاری برای مقابله با ادامه فعالیت‌های این موسسه آموزشی صورت گرفته است. از آن جمله هجوم به منازل و بازداشت و تهدید مرتبطین و اساتید و نیز فیلتر سایت آموزشی BIHE از جمله برخوردهای اخیر صورت گرفته با این موسسه است.
پس از یورش نیروهای امنیتی به منازل بیش از ۴۰ تن شهروند بهایی مرتبط با دانشگاه علمی بهاییان (بی آی اچ ای) در روز اول خرداد ماه ۹۰ و دستگیری ۱۶ تن از ایشان، ترفندهای دیگری نیز از سوی دولت برای مقابله با ادامه فعالیت‌های این برنامه آموزشی صورت گرفت. هجوم به منازل و بازداشت اساتید و مسئولین کادر اداری تنها یکی از مواردی است که پس از اول خرداد ماه برای برخورد با این موسسه در نظر گرفته شده است.
در این میان دانیال اوجی از دانشجویان این موسسه در شامگاه اول خرداد ماه ۹۰، توسط افرادی به ظاهر ناشناس ربوده و پس از سه روز شکنجه های شدید و بازجویی در ارتباط با دانشگاه بهایی، در انتهای اتوبان همت رها گردید. دانیال اوجی تنها یک دانشجوی این موسسه علمی بود. پیش تر، ایمیل هایی با امضای سربازان گمنام امام زمان برای برخی از اساتید و دانشجویان این موسسه ارسال شده بود که ایشان را تهدید به اعدام انقلابی کرده بود.
رامین زیبایی، وحید محمودی، فرهاد صدقی، محمود بادوام، کامران مرتضایی، ریاض سبحانی و نوشین خادم افرادی هستند که بیش از سه ماه است که در زندان اوین محبوس بوده و همچنان در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند.
منبع:خبرنامه ملّی ایرانیان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر