جمعه، شهریور ۲۵، ۱۳۹۰

بازداشت و محكومیت ۵ تن از دگراندیشان مذهبی ( غیر تثلیثی ) در ایران

.

بی خبری از وضعیت یك تن از بازداشت شدگان، و مجموع ۵ سال حبس تعزیری برای ۵ تن از دگر اندیشان مذهبی علیرغم تبرئه در دادگاه !
 به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»، آقایان بهروز صادق خانجانی، محمد بلیاد، نازلی کماریان، پرویز خلج و مهدی فروتن (معروف به پطرس) ،كه از آنان بعنوان ( مسیحیان غیر تثلیثی) یاد میشود، از جمله افرادی هستند که از در هفته گذشته از سوی دادگاه تجدید نظردر شهر شیراز هر كدام به یکسال حبس محکوم شدند.

.
مهرداد قارونی
همچنین طبق گزارش دریافتی به محبت نیوز، یكی دیگر از همفكران این گروه بنام "مهرداد قارونی" نیز از تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۱۱ همچنان در اداره اطلاعات شهر اصفهان در بازداشت بسر می‌برد .
منابع مطلع خبر دادند كه ۴ تن از ماموران امنیتی با ورود به خانه "مهرداد قارونی" ضمن بازداشت و بازرسی از خانه برخی وسایل شخصی ایشان را ضبط و ایشان را برای بازجویی بیشتر به ستادخبری هشت بهشت غربی اصفهان انتقال دادند. گفته می شود اتهام وی تغییر دین و ارتداد عنوان شده است.
همچنین همسرش نیز توانست در زمان بازداشت  ملاقاتی با ایشان داشته باشد.
گزارش ها حاكی است یوسف ندرخانی نیز روز ( ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۱) سوم مهر ماه در شعبه ۱۱ دادگاه انقلاب گیلان ( شهر رشت ) محاکمه خواهد شد.
این در حالی است كه روز چهارشنبه مورخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۱ ، رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان در نامه‌ای به سفارت ایران خواستار آزادی فوری یوسف ندرخانی شده و نسبت به حکم او به شدت اعتراض کرده است.
حکم اعدام یوسف ندرخانی با اعتراض گسترده طرفداران حقوق بشرروبرو شد.
"مسیحیان غیر تثلیثی" یا برانهامیست ها افرادی هستند كه گروهی را با عنوان "كلیسای ایران" تشكیل داده اند كه بر اساس اعتقادات و تعالیم "برانهایم" به ترویج مسیحیت می پردازند این افراد كه بیشتر در كرج و چند شهر گیلان ایده های خود را ترویج مینمایند هیچ ارتباطی با كلیساهای ساختمانی و رسمی ایران ندارند،

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر