سه‌شنبه، شهریور ۲۲، ۱۳۹۰

درخواست وكیل محمدعلی طاهری از دادستان تهران

خبرگزاری هرانا - با گذشت ۱۲۴روز از بازداشت محمدعلی طاهری، از موسسان طریقت‌های عرفانی در کشور، وکیل وی از تضییع پی‌درپی حقوق موکلش در برخی رسانه‌ها اظهار تاسف کرد.

به گزراش شرق، شادی رصدی با اشاره به حجم بالای نقض قانون در مطبوعات اظهار داشت: رسانه‌ها قضیه را به جایی رسانده‌اند که دیگر هیچ نوع جوابیه‌ای کارگر نیست و اتهامات منتسب به موکلم در اذهان عمومی جا افتاده است. این در حالی است که به فرض صحت اتهامات هم تا زمان صدور حکم قطعی، رسانه‌ها طبق قانون به هیچ‌وجه اجازه نشر آن را نداشته و ندارند.


رصدی تصریح کرد: پیگیری من برای چاپ جوابیه مطالب کذب و افتراهای این رسانه‌ها تاکنون به جایی نرسیده و تاکنون کسی پاسخگوی شکایت ما نبوده است. وی با توجه به حجم عظیم این تخلفات، پیگیری دعاوی را خارج از عهده هر انسان متعارفی دانست و از دادستان تهران درخواست کرد ضمن پیگیری مستقیم و عاجل از ادامه تضییع حقوق محمدعلی طاهری در رسانه‌ها جلوگیری شود.

شادی رصدی گفت: با توجه به پخش برنامه‌هایی در شبکه‌های سراسری صداوسیما که برخلاف نص صریح قانون و اساسنامه این سازمان انجام گرفته است، طبق قانون احقاق حق در صداوسیما باید به ما فرصت قانونی داده شود تا جهت تنویر افکار عمومی درخصوص اتهامات مطرح‌شده روشنگری صورت گیرد.

وی افزود: البته کسر حیثیتی که در جامعه برای موکل بنده رخ داده است با این دست اقدامات جبران نخواهد شد اما اعاده حیثیت از موکلم وظیفه شرعی و قانونی دست‌اندرکاران رسانه‌های متخلف است. این وکیل پایه یک دادگستری تاکید کرد: ارایه عمومی مباحث طرح شده توسط محمدعلی طاهری متعاقب تایید کار‌شناسان و صحه‌گذاری آنان بر تطابق مباحث با آموزه‌های اسلامی و نیز عدم انحراف آن، صورت گرفته است.

شادی رصدی در خصوص شبهات مطروحه درباره دکترای افتخاری اهدا شده به محمدعلی طاهری از دانشگاه طب سنتی ارمنستان گفت: اولا این تنها یکی از درجات علمی اعطا شده به وی است و دیگر اینکه دانشگاه طب سنتی ارمنستان میزبان تمام روش‌های طب مکمل از جمله طب سنتی اسلامی بوده که حتی دارای دپارتمانی در این دانشگاه است. در واقع این دانشگاه که سومین دانشگاه طب مکمل و سنتی در دنیا محسوب می‌شود نزدیک‌ترین قطب طب مکمل به ما بوده و بدیهی است همچون سایر روش‌های طب مکمل ایرانی اسلامی برای آموزش و کسب تاییدیه به آن مراجعه شود. هم اکنون روش‌های طب سنتی و اسلامی از جمله حجامت در این دانشگاه تدریس می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر