سه‌شنبه، شهریور ۲۹، ۱۳۹۰

گردهمايی آزادی مذهب در برزیل خواهان آزادی بهائیان ایران شدند

.
محبت نیوز:نماينده بهاييان برزيل، می گويد: بهاييت يک مذهب اقليت های برزيل است. خدا را شکر که ما اينجا تحت پيگرد قانونی قرار نمی گيريم. اما در ايران با بهاييان به بدی رفتار می شود.
سواحل کوپاکابانا در برزيل روز يکشنبه شاهد گردهمايی و راه پيمايی هزاران نفری بود که خواستار آزادی مذهب و برقراری سعه صدر و مدارا در جهان بودند.
به گزارش «محبت نیوز» به نقل از رادیو صدای امریكا، اين چهارمين سال متوالی است که پيروان اديان و کيش های مختلف در ريودوژانيرو گرد می آيند تا آزادی مذهب در جهان را ترويج کنند.
بويژه حضور بهاييان برزيل در اين راه پيمايی آشکار بود. آنان با صف خود شعار «بهاييان ايران را آزاد کنيد» را مطرح می کردند.

مری آن، نماينده بهاييان برزيل، می گويد: بهاييت يک مذهب اقليت های برزيل است. خدا را شکر که ما اينجا تحت پيگرد قانونی قرار نمی گيريم. اما در ايران با بهاييان به بدی رفتار می شود. در نتيجه ما ميدانيم بدليل عدم مدارای مذهبی برادران ما در ايران زندانی شده و در رنجند.
بهاييان برزيل خواستار آزادی ۷ رهبر بهايی ايرانی هستند که در سال ٢۰۰۸ دستگير و به ٢۰ سال زندان محکوم شده اند. يکی از شرکت کنندگان در گردهمايي می گويد: ما می خواهيم مردم تعصب کمتری داشته باشند، تفاوت ها را بپذيرند و بدانند که هرکسی به شيوه خود به سوی خدا می رود.
ايران يکی از کشور هايی است که مدارا با اديان، مذاهب و کيش های ديگر مذهبی در آن رعايت نمی شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر