یکشنبه، شهریور ۲۷، ۱۳۹۰

خبر فوری : خروج واهیک آبراهامیان و سونیا همسرش از کشور با موافقت حکومت ایران و مساعدت دولت هلند

واهیک آبراهامیان  پس از  تحمل یک سال زندان ، در ورودی فرودگاه آمستردام  به خبرنگار اف سی ان ان گفت : خداوند در داخل ایران مشغول تغییر قلبهای بسیار است و کار روحانی بزرگی در پیش می باشد.
 
به گزارش خبرنگاران اف سی ان ان از اروپا ، در ساعات اولیه بامداد امروز25 شهریور 1390 (16 سپتامبر)  واهیک آبراهامیان  به همراه همسرش سونیا کشیش آوانسیان کمی   پس از یک سال بازداشت در همدان با موافقت مقامات دولت جمهوری اسلامی  و اصرار  وزارت امورخارجه هلند و سفارت این کشور در تهران ، مجبور به ترک خاک ایران و  عزیمت   به هلند شدند.
این زوج ایرانی مسیحی ارمنی تبار سال گذشته در روز شنبه ۱۳ شهریورماه  (4سپتامبر  2009) در منزل شخصی خود واقع در شهر همدان  به همراه مهمانانشان  (زوجی به نام آرش و آرزو) توسط ماموران اطلاعات  دستگیر شدند . سه نفر آنها به جز واهیک در 10 اردیبهشت سال جاری (30  آوریل 2010) پس از محاکمه در دادگاه و اثبات بی گناهیشان آزاد شدند.
اما در مورد واهیک اوضاع به گونه دیگری بود و او بدون اعلام دلیل تا دوشنبه 7 شهریور (29 اوت) در بازداشت نگه داشته شد. واهیک و همسرش گفته بودند که علاقه ای به ترک ایران ندارند اما شرایط به گونه ای بود که امکان ادامه خدمت به محرومان و آسیب دیدگان اجتماعی برای آنها در کشور فراهم نبود. از طرفی  به علت حساسیت بی مورد برخی تندروها ممکن بود جانشان با خطر مواجه شود.
واهیک آبراهامیان که یک شبان مسیحی است در بدو ورود به هلند به خبرنگار اف سی ان ان گفت : خداوند در داخل ایران مشغول تغییر قلبهای بسیار است و وضع موجود در داخل ایران بنا بر حکمت او برای پیشبرد منظورهای خاصی است. او از ایمانداران داخل کشور خواست که خستگی را به خود راه ندهند و با قوت به دعا ادامه دهند.
سونیا نیز در حالیکه به شدت نسبت به عکسهای پیش از دستگیریش تکیده به نظر می رسید به خبرنگار شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان گفت : در زندان خدا را بهتر شناختم و این آیه طلائی ما در زندان بود که "منتظران خداوند هرگز خجل نخواهند شد" . او اضافه کرد که در زندان کارهائی از خداوند دیده که بر اساس آنها متوجه شده خدا بسیار بزرگتر از افکار انسانی ماست.
سونیا و واهیک وعده دادند که در اولین فرصت راجع به آنچه خداوند در زندگی آنها کرده است  برای همه هموطنان صحبت  کنند.
یاد آور می شود که واهیک دارای تابعیت دو گانه ایرانی و هلندی است. او سالها پیش به میل خود خدمت به محرومان و آسیب دیدگان اجتماعی را در داخل ایران برگزید و به موطن زادگاهش برگشت.
در حال حاضر هردو آنها  خوب  هستند و ایمانداران از آزادی و سلامت آنها بسیار خوشحال می باشند. مسیحیان ایرانی وفادار به خداوند  در داخل کشور و سراسر جهان به خاطر گرفتن جواب دعای خود بسیار شکر گزار بوده ، در شادی و سرور پدر آسمانی خود را ستایش می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر