چهارشنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۹۰

ادامه آزار روستاییان بهایی کتا

خانه حقوق بشر ایران بیش از دو ماه از بازداشت و احضار تعدادی از بهاییان روستای کتا می گذرد.
این افراد که بیشتر سرپرست خانواده بوده اند، بدون دلیل و حکم بازداشت شده‌اند. تعدادی از ایشان با وثیقه آزاد شده‌اند اما هنوز عده ای در زندان یاسوج به سر می برند.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» آزار روستاییان بهایی کتا در استان کهکیلویه و بویر احمد به منظور غصب زمین‌های ایشان و اجبار به ترک روستا صورت می‌گیرد. به این افراد گفته شد این زمین‌ها به شما تعلق ندارد و حق کار کردن بر روی آن‌ها را ندارید. تعدادی از افراد دستگیر شده که عده‌ای از ایشان تا کنون با قید وثیقه به طور موقت آزاد شده‌اند عبارتند از : هژیر ماکیده، جانعلی راسته، روز علی ماکیده، پروانه بهامین، بهروز بهامین، امان الله داوردان، صدرالله راسته و اردشیر راسته.

از اسامی زندانیان بهایی کتا که در زندان یاسوج به سر می برند اطلاعی در دست نیست. پروانه بهامین در دوران بازداشت خود چندین بار دچار تشنج شده است و مسئولین زندان از رساندن داروهای لازم به جانعلی راسته  که از ناراحتی تیروئید، رنج می برد، خودداری کردند.
روستاییان کتا پس از سخنرانی‌های یکی از روحانیون در این روستا، به پرتاب سنگ به خانه بهاییان روستا و نیز و شعار و ناسزا در مقابل منازلشان پرداخته‌اند.
آزار و غصب اموال روستاییان و زمینهای بهاییان، چند سال است که شدت بیشتری به خود گرفته است. سوزاندن و تخریب خانه بهاییان روستای ایول  توسط روستاییان تحریک شده و با حمایت افرادی ناشناس در مازندران نمونه دیگری است که در تیر ماه سال ۸۹ به وقوع پیوست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر