سه‌شنبه، شهریور ۲۲، ۱۳۹۰

نگرانی و بی خبری از وضعیت دراویش بازداشت شده

بدنبال اعمال فشار به دراویش طی هفته گذشته تعدادی از دراویش و گردانندگان سایت مجذوبان نور بازداشت و زندانی شدند. در این میان فرزانه نوری ، یکی از دراویش گنابادی و مادر مدیر سایت مجذوبان نور نیز بازداشت شد. فرزند وی به جرس گفت که بازداشت او همراه با ورود غیر قانونی و  بدون ارائه حکم قانونی و قضایی صورت گرفته است.

وی اشاره کرد مامورین امنیتی ساعت یک  20 شهریور بدون ارائه حکم قانونی و قضایی به منزل ما مراجعه کردند و پس از تفتیش منزل و ضبط تمامی کتب عرفانی و عکس های بزرگان دروایش گنابادی و رایانه من، مادرم را دستگیر کردند.»
فرهاد نوری گفت:«متاسفانه تا الان مادرم هیچ تماسی با ما نداشته است و فعلا مشخص نیست مادرم را به کجا منتقل کرده اند و چه نهادی مسئول بازداشت وی است ولی ظاهرا  اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک 100مسئول این دستگیری است.»
فرهاد نوری افزود:«مادر در حادثه ی تخریب حسینه قم در سال 84 به همراه نزدیک به 1500 نفر دیگر از دراویش بازداشت شده بود.»
وی با اشاره به فشارهای اخیر بر دراویش اشاره کرد: از سال 84 می توان حداقل به بیش از 300 مورد از این گونه فشار ها اشاره کرد ، مثلا فشارهایی بعد از تخریب حسینیه قم ، حسینیه بروجرد ، جلوگیری از دفن اموات در مزار سلطانی بیدخت ، دستگیری و محاکمه و ابطال پروانه وکلات وکلای دراویش گنابادی ، محاکمه دسته جمعی دراویش ، احضار های تلفنی دراویش از طرف نیروهای امینتی و غیره که در هر کدام از این واقعه ها چندین تن از دروایش گنابادی بازداشت به زندان انداخته شدند.
فرهاد نوری در پایان گفت:  من الان از وضعیت سلامت و فشارها و شکنجه هایی که توسط مامورین امنیتی بر ایشان وارد میشه واقعا نگرانم ، این تنها نگرانی من نیست ، همه ی خانواده های دراویشی که عزیزانشان بی گناه بازداشت شدند نگرانیم ، من با خانواده های اقای امیر اسلامی ، فرشید یداللهی ،صالح مرادی و حمید مرادی ارتباط داشتم و خانواده و همسر این عزیزان واقعا از وضعیت جسمی آنها نگرانند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر