چهارشنبه، مهر ۲۶، ۱۳۹۱

تائید خبر دستگیریهای دسته جمعی مسیحیان عضو کلیساهای خانگی شیراز و کَوار در رسانه های حکومتی


Bazdasht_Shiraz_5
خبر  ادیان نیوز که در رسانه های دیگر  ایران نیز نقل گردیده ، تعداد بازداشت شدگان را چهل نفر ذکر کرده که به قول این خبرگزاریها آنها گرداننده چهار شبكه  "كليساهای خانگی" در شهرهای شيراز و كَوار بوده اند.
 به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان، روز دوشنبه 24 مهرماه (15 اکتبر 202) خبرگزاری "ادیان نیوز" از گروه رسانه های زنجیره ای وابسته به حکومت جمهوری اسلامی، خبر دستگیری 40 نفر از نوکیشان مسیحی اعضای کلیساهای خانگی در شهرهای شیراز و کوار استان فارس را منتشر و تائید نمود.
این خبر برای نخستین بار روز شنبه 22 مهر (13 اکتبر) توسط شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان (اف سی ان ان) منتشر شد. اخبار رسیده به اف سی ان ان حاکی از آن بود که سی نفر از نوکیشان مسیحی مرتبط با کلیساهای خانگی و ساختمانی شیراز در هفته اول  مهرماه توسط اداره اطلاعات آن شهر دستگیر شده اند.

خبر روز دوشنبه ادیان نیوز که در رسانه های دیگر نزدیک به حکومت ایران نیز نقل گردیده است، تعداد بازداشت شدگان را 40 نفر ذکر می کند که به قول این رسانه آنها گردانندگان 4 شبكه غير قانوني موسوم به "كليساهای زير زمينی (خانگی - کلیسای محرمانه)" در شهرهای شيراز و كوار(از شهرهای استان فارس) بوده اند.
ادیان نیوز ادعا می کند که مطابق گزارشات رسیده به آن خبرگزاری، عمده افراد جذب شده به اين شبكه های مسیحی از اقشار ضعيف و آسيب پذير اجتماع بوده كه دارای مشكلات و معضلات روحي و روانی می باشند و برخی از افراد دارای مسائل اخلاقی و معتادان نیز از فریب خوردگان می باشند.
خبرگزاری ادیان نیوز که به گروههای تندرو شیعه نزدیک است و معمولا به عنوان سخنگوی غیر رسمی دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی در مورد اقلیتهای مذهبی عمل می کند، دستگیر شدگان اخیر در شیراز و کوار را وابسته به "مؤسسه های تبليغی صليبی صهيونيستی معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی مستقر در خارج از کشور"، دانسته است که با "شبكه های ماهواره ای صهيونيستی محبت و نجات" نیز در ارتباط می باشند.
ادیان نیوز در پایان گزارش خود مدعی شده است که شبکه های تبشیری مسیحی (محبت/ نجات/ ست سون پارس و ....) برای پیاده کردن اهداف غرب و گمراه کردن جوانان سعی دارند با شیوه های خاصی آنان را به سوی مسیحیت جذب کنند و  به برخی از مهم ترین این شیوه ها فهرست وار اشاره کرده است. مطابق آنچه ادیان نیوز نوشته است این شیوه ها عبارتند از:
1) استفاده از موسیقی در جهت تحریک احساسات
2) استفاده از تلقین وتکرار
3) استفاده ابزاری از مخاطب در جهت فریب افکار و تحریک احساسات
4) پیش‌فرض‌سازی و تکنیک زشت‌سازی
5) معرفی مسیحیت بعنوان دین ارزش های انسانی
6) سادگی و روانی در بیان(همه فهم نمودن پیام)
7) مستند نمودن پیام
8) تاکید برجنبه های کاربردی دین در زندگی
9) تلاش برای عینیت بخشی به ادعاها
10) استفاده از فضاها و نمادهای ساده ومذهبی
منابع مسیحی در  ضمن تائید خبر دستگیریها در شیراز و کوار احتمال می دهند که تعداد دستگیر شدگان حتی بیش از رقم اعلام شده توسط رسانه های حکومتی باشد. آنها می گویند برخی از این افراد طی هجوم ماموران به كليساهای خانگی  دستگير شده اند و برخی را نیز با تلفن به اداره اطلاعات احضار و بازداشت كرده اند.
اخبار تائید نشده حاکی از آن است که تعدادی از این بازداشت شدگان بعد از بازجوئی اولیه با سپردن تعهد، ضامن یا وثیقه به طور موقت آزاد شده اند. برخی از آنها به زندانهای دیگر منتقل شده اند و حداقل 10 نفر آنها همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز معروف به پلاک100 در بازداشت به سر می برند.
منابع محلی به اف سی ان ان اطلاع داده اند که  به خانواده های تمامی بازداشت شده ها و كسانی كه آزاد شده اند گفته شده در صورتی كه اسم يا عكس آنها در سايت های مسيحی درج شود به جرم همكاری با آنها محاكمه خواهند شد. به همین دلیل سایه ای از ترس بر روی خانواده بازداشت شدگان و ایمانداران مقیم استان فارس حاکم شده  و دست آنها را برای خبر رسانی در حال حاضر بسته است.
برخی از ایمانداران محلی مقیم فارس درباره انتشار خبر دستگیریهای مسیحیان آن استان در رسانه های وابسته به حکومت، به شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان گفته اند که انتشار کم سابقه این اخبار در رسانه های حکومتی نشانه این است که حكومت دشمنی خود را با ايمانداران مسیحی علنی كرده و ترس شدیدی از گسترش روز افزون مسیحیت در بین مردم کشور خصوصا اقشار محروم و آسیب دیدگان اجتماع دارد.
از سوی دیگر آژانس خبری مسیحیان ایران طی خبری همان روز دوشنبه اعلام کرد که تعدادی از مسیحیان غیر تثلیثی( پیروان ادوارد برانهایم) نیز در روز جمعه 21 مهرماه در شیراز دستگیر شده اند. معلوم نیست که این افراد جزو همان گروهی هستند که ادیان نیوز خبر آنها را منتشر کرده است یا نه.
لازم به ذکر است که اسامی و مشخصات برخی از بازداشت شدگان اخیر استان فارس در اختیار شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان می باشد. برای جلوگیری از اذیت و آزار بیشتر این افراد و نزدیکان آنها فعلا از انتشار این اسامی خودداری می کنیم. به محض روشن شدن وضعیت و اطمینان از رضایت خود و خانواده این عزیزان اسامی مورد اشاره منتشر خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر