شنبه، آبان ۰۶، ۱۳۹۱

در حالی که دستگیری و سرکوب مسیحیان در شیراز ادامه دارد، دادگاه گروه قبلی بازداشت شدگان مسیحی به تعویق افتاد + ویدیو


Bazdasht_Shiraz__Fariba_2
گزارشهای مختلف نشان از ادامه بازداشتها در شیراز دارد. خانم فریبا ناظمیان به طور موقت با وثیقه سنگین آزاد شد. مسیحیان استان فارس  ازکلیساهای ایران و جهان دعا و از جامعه بین المللی توجه درخواست می کنند.
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان از شیراز مرکز استان فارس، منابع محلی در فارس اعلام کرده اند که دستگیری ایمانداران مسیحی در شهر شیراز همچنان ادامه دارد و هر روز عده بیشتری، به خصوص از نوکیشان مسیحی به مراکز اطلاعاتی و امنیتی آن شهراحضار می شوند. این گزارشات از سوی مسیحیان شیراز تائید شده است و آنها می گویند اکنون یک جو کاملا امنیتی بر زندگی مسیحیان شیراز سایه گسترده است.

آنها تاکید می کنند که هنوز موج دستگیری ها پایان نیافته است و در حالی که خبر آزادی موقت برخی از بازداشت شدگان به طور پراکنده شنیده می شود، همچنان افراد تازه ای در خانه یا محل کار خود به جرم فعالیت در کلیساهای خانگی توسط ماموران دستگیر می شوند.
در عین حال منابع مستقل  به اف سی ان ان گفته اند که آمار دستگیریها از تعداد 40 نفر اعلام شده توسط خبرگزاریهای وابسته به حکومت به مراتب بیشتر تخمین زده می شود. برخی از نزدیکان به گروه طرفداران "ادوارد برانهایم" که خود را مسیحی می دانند ولی ارتباطی با بدنه کلیساهای مسیحی داخل کشور ندارند، در خارج به خبرگزاریهای مسیحی گفته اند که چند نفر از وابستگان آنها هم در شیراز دستگیر شده اند. تا کنون فقط خبر دستگیری 7 نفر از این افراد توسط یکی از خبرگزاریهای مسیحی فارسی زبان منتشر شده است. منابع مسیحی در شیراز دستگیری این عده را تائید کرده اند.
انتشار اخبار دستگیریها در شیراز توسط اف سی ان ان و در پی آن تائید خبر این بازداشتها توسط سایتهای حکومتی ادیان نیوز و فارس نیوز، باردیگر توجه جامعه جهانی به مسئله جفا بر مسیحیان ایران جلب کرد. بسیاری از رسانه ها گزارشهائی درباره آزار مسیحیان ایران منتشر کردند. صدای آمریکا گزارش مشروحی با عنوان "برخورد با مسیحیان ایران" منتشر نمود که به نکات مهمی درباره وضعیت مسیحیان ایران اشاره دارد.
گزارشات رسیده نشان می دهد که خانواده های دستگیر شدگان و آن عده که تا کنون آزاد شده اند به شدت تحت مراقبت و کنترل دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی هستند. گفته می شود ماموران آنها را حتی در صورت داشتن یک تماس مشکوک دوباره احضار و بازداشت می کنند.
خانه های بیشتر دستگیر شدگان مورد بازرسی ماموران اطلاعات قرار گرفته است. از وضعیت شخصی که سابقه محکومیت قبلی در رابطه با تبلیغ مسیحیت دارد و جزو بازداشت شدگان می باشد هنوز خبری در دست نیست. اما حداقل دو بار محل سکونت ایشان مورد بازرسی دقیق  افراد لباس شخصی قرار گرفته است.
تعویق دادگاه گروه قبلی بازداشت شدگان پس از هشت ماه
منابع اف سی ان ان در شیراز همچنین تائید کرده اند که دادگاه نوکیشان مسیحی بازداشت شده در 19 بهمن سال گذشته ( 8 فوریه 2012) که قرار بود روز دوشنبه هفته گذشته 24 مهرماه (15 اکتبر) برگزار شود به دلایل نامعلومی به تعویق افتاد.
مطابق آنچه این منابع شنیده اند، حتی  سه تن از پنج نوکیش مسیحی دربند یعنی آقایان علاء الدین حسین، هکانی و پرتوئی به محل دادگاه منتقل شدند ولی از آقای شکوهی و همسرش خانم ناظمیان خبری نبود. آژانس خبری مسیحیان ایران  که گویا  خبرنگارش در جلسه دادگاه حضور داشته ، از قول او نوشت که قاضی پرونده دادگاه را به روز پنج شنبه این هفته 4 آبان ماه (25 اکتبر) انداخته است.
آخرین خبر اینکه پس از مذاکرات طولانی بین خانواده  شکوهی و دادگاه، چون پسر17 ساله  و دختر 12 ساله خانم ناظمیان  و آقای شکوهی به دلیل بازداشت والدینشان تنها و بدون سرپرست مانده اند، سرانجام روز پنج شنبه 28  مهرماه ( 18 اکتبر)  پس از گذشت بیش از 8 ماه بازداشت بی دلیل،خانم فریبا ناظمیان با قید یک وثیقه سنگین مالی به طور موقت تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شد.
مسیحیان استان فارس ضمن استقبال از این آزادی دیر هنگام، خواهان دعای کلیساهای مسیحی ایران وجهان برای ایمانداران تحت جفای آن استان شده اند و از جامعه جهانی  به خصوص فعالان حقوق بشر خواستار توجه فوری به این نقض آشکار حقوق انسانی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر