شنبه، آبان ۰۶، ۱۳۹۱

موقعیت کنونی نوکیشان مسیحی در جمهوری اسلامی + گفتگو



.ا گرایش روز افزون مردم ایران به مسیحیت، دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی و بالطبع رسانه های خبری وابسته به حكومت در ماه های گذشته با شدیدترین وضعیت ممکن با مسیحیان در ایران برخورد کرده است. بخش تفسیر خبر تلویزیون « رها » گفتگویی را در این زمینه با میهمان برنامه خود به موقعیت کنونی نوکیشان مسیحی در جمهوری اسلامی پرداخته است .
« محبت نیوز » -  آزار و اذیت و اعمال تبعیض علیه اقلیت های دینی در سی ساله گذشته همواره یكی از موارد عمده نقض حقوق بشر توسط حاكمیت بوده است. بر همین اساس به‌ موازات افزایش گرویدن شهروندان ایرانی به مسیحیت طی چند سال اخیر، فشار جمهوری اسلامی بر مسیحیان به ویژه نوكیشان مسیحی به شدت افزایش یافته و سرویس های اطلاعاتی نظام در صدد است با بهره گیری از حداکثر امکانات مانع از رشد و گسترش كلیساهای خانگی در ایران شود، چرا كه آن را به عنوان یك تهدید مذهبی قلمداد می کند و برنمی تابد که جوانان با این شتاب و علاقه به سوی مسیحیت گرایش پیدا کنند.

از سوی دیگر حکومت برای رسیدن به اهداف خود از هیچ راهکاری از جمله زدن اتهام بی اساس به نوکیشان مسیحی از جمله اتهام تهدید علیه امنیت ملی و فعالیت علیه نظام فروگذار نیست.
همچنین در گزارش منتشره از سوی آقای احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، که به ارائه جزئیات گزارش جدید خود در مورد ایران پرداخته است  ایشان به موضوع تبعیض علیه اقلیت‌های دینی در ایران اشاره داشته و اعلام کرد که مسیحیان در ایران با تبعیض و آزار روبه‌رو هستند و « از اواسط سال ۲۰۱۰ بیش از ۳۰۰ مسیحی در ایران دستگیر شده‌اند.
این موضوعات و موارد ذکر شده دستمایه گفتگوی بخش تفسیر خبر برنامه تلویزیون " رها " بوده  که با دعوت از مهمان برنامه آقای " منصور برجی " از رهبران کلیسای ایرانیان لندن و فعال در حوزه حقوق مسیحیان ایران به آن پرداخته شد .
لازم به ذکر است که تلویزیون جدید "رها" چند روزی است که فعالیت خود را آغاز کرده و هدف خود را ترویج آزادی و دموکراسی در ایران اعلام کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر