چهارشنبه، آبان ۰۳، ۱۳۹۱

جزئیات برگزاری دادگاه 5 تن از نوکیشان مسیحی در شیراز


.اولین دادگاه رسمی 5 تن از نوکیشان مسیحی در شیراز در حالی به پایان رسید که دو تن از بازداشت شدگان به دادگاه منتقل نشدند . همچنین حادثه ایی تلخ در دقایق پس از پایان دادگاه روی داد که این موضوع موجب آزادی موقت یک تن از بازداشت شدگان به قید وثیقه سنگین شد.
به نقل از گزارشگران « محبت نیوز » ، با گذشت بیش از 8 ماه انتظار سرانجام اولین دادگاه رسمی 5 تن از نوکیشان مسیحی در روز دوشنبه مورخ  24 مهر ماه 1391 برابر با ( 15 اکتبر 2012) در محل شعبه 3 دادگاه انقلاب اسلامی شیراز و به ریاست قاضی رشیدی برگزار شد.

اسامی این 5 نوکیش مسیحی که قرار بود در محل دادگاه حضور یابند عبارتند از : "مجتبی حسینی"، "محمدرضا پرتویی (كوروش)"، "وحید حکانی" ، "همایون شکوهی" و همسر ایشان خانم"فریبا ناظمیان" می باشد.
.منابع خبری محبت نیوز گزارش دادند، اما بنا بدلایلی نامعلوم "همایون شکوهی" و همسرش خانم "فریبا ناظمیان" در بین متهمین حضور نداشته و از زندان به دادگاه منتقل نشدند که هنوز بدرستی علت آن مشخص نیست. !
همچنین در حالیکه بر طبق آیین نامه سازمان زندان‌ها استفاده از دستبند و پابند برای زندانیان عقیدتی و سیاسی غیرقانونی اعلام شده است . اما در روز برگزاری دادگاه در ساعت 10 صبح، تنها "مجتبی حسینی"، "محمدرضاپرتویی " و "وحید حکانی" آنهم با وضعیت بسیار تاسف بار در حالیکه همچون قاتلین با پا بند ( زنجیر) و دستبند سه نفرشان به یکدیگر بسته شده بودند و حتی راه رفتن برایشان دشوار بود به دادگاه منتقل شدند.
گزارشگر « محبت نیوز» از شیراز خبر داد، این دادگاه به صورت غیر علنی و پشت درهای بسته برگزار گردید و ماموران امنیتی نیز از ورود خانواده های بازداشت شدگان به داخل دادگاه جلوگیری کردند.
این دادگاه بدون حضور زوج مسیحی "همایون شکوهی" و همسر ایشان خانم "فریبا ناظمیان" آغاز شد  و قاضی با چند پرسش و پاسخ کوتاه از متهمین و تنها به این دلیل که دو نفر دیگر از بازداشت شدگان در جلسه حضور ندارند  دادگاه را به زمان دیگری موکول کرد.
همچنین قاضی رشیدی در خصوص نوکیش مسیحی « مجتبی حسینی » افزود : « بر اساس اینکه نامبرده پیش از این نیز بازداشت و در دادگاه قبلی از 8 ماه تا 5 سال به حکم تعلیقی محکوم گردیده و پرونده ایشان نیز همچنان مفتوح می باشد، حکم قبلی باید در مورد ایشان اجرا شود که در دادگاه آینده  به آن رسیدگی خواهد شد .
لازم به ذکر است "مجتبی حسینی" و " همایون شکوهی " دارای پرونده قبلی بوده و پیش از این نیز توسط ماموران امنیتی در اردیبهشت ماه سال ( ۱۳۸۷) به اتهام ایمان و باورهای مسیحی در یک کلیسای خانگی بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب از 8 ماه تا 5 سال به حکم تعلیقی محكوم شدند.
پس از پایان جلسه دادگاه این افراد دوباره با دستبند و پاهای زنجیر شده توسط ماموران به زندان مخوف عادل آباد شیراز منتقل شدند و بدیهی است وضعیت آنان تا برگزاری دادگاه مجدد همچنان بلاتکلیف خواهد بود.
بر اساس تصمیم قاضی رشیدی دادگاه بعدی این افراد نیز به روز 5 شنبه چهارم آبانماه ماه 1391 برابر با ( 25 اکتبر 2012 ) موکول شد.
 * دقایق تلخ پس از پایان دادگاه
گزارشگر « محبت نیوز » همچنین در حاشیه دادگاه دقایق تلخ پس از پایان دادگاه را اینگونه شرح داد که: "نیما" فرزند زوج بازداشت شده مسیحی (همایون شکوهی و فریبا ناظمیان) منتظر بود تا پس از ما‌هها دوری از والدینش در هنگام خروج این افراد از دادگاه، دقایق کوتاهی با آنان دیدار کند، " نیما " خبر نداشت که والدینش به دادگاه منتقل نشده اند. او هر چه منتظر ماند خبری از پدر و مادرش نشد. این نوجوان 17 ساله متاسفانه بدلیل فشارهای عصبی و روحی وارده دچار حمله تشنج عصبی شدید می شود و همانجا در راهرو دادگاه به زمین می افتد و شروع به لرزیدن می‌کند که جمعیت و ماموران با دیدن این حالت به گرد او جمع شده و اورژانس خبر می کنند.
آقای رشیدی قاضی دادگاه هم که متوجه شلوغی و ازدحام جمعیت می شود و آن صحنه را می بیند بر اساس خواهش بستگان و دوستان مبنی بر ملاقات " نیما" با والدینش دستور می دهد تا "فریبا ناظمیان" مادر نیما را به دادگاه بیاورند و برهمین اساس " فریبا "را به دادگاه فرا خواند.
«هلما» دختر 12 ساله و « نیما» 17 ساله فرزندان زوج نوكیش مسیحی (فریبا ناظمیان و همایون شکوهی) هستند که والدین آنها از ماهها پیش به جرم اعتقاد و ایمان به مسیحیت بازداشت و همچنان نیز در زندان بسر می برند. لازم به ذکر است که "نیما" هم در زمان بازداشت والدینش توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود که نامبرده به همراه دو تن دیگر از نوكیشان مسیحی ساكن شیراز پس از ۳۶ روز بازداشت و بلاتكلیفی با سپردن وثیقه (سند) ۱۰۰ میلیون تومانی بطور موقت از زندان آزاد شد.
* آزادی مادر ( فریبا ناظمیان) به قید وثیقه
پس از ساعاتی ماموران زندان " فریبا "را به دادگاه انقلاب نزد قاضی آوردند، قاضی رشیدی با سوالاتی در خصوص مسیحیت، از "فریبا" خواست تا ایمان مسیحی اش را ترک کرده و توبه نماید و به زندگی و خانه اش برگشته و به نگهداری از بچه هایش بپردازد که فریبا ضمن رد این درخواست بر ایمان مسیحی خود پافشاری و تاکید کرد.
بر همین اساس قاضی رشیدی با توجه به وضعیت بیماری فرزندش که نیاز به مراقبت دارد دستور آزادی موقت وی را با قرار صدور وثیقه 250 میلیون تومانی صادر کرد، که سرانجام دوستان و نزدیکان وی توانستند سند ملکی با این ارزش برایش تهیه و به عنوان وثیقه به دادگاه ارائه نمایند.
دادگاه انقلاب شیراز همچنین پس از صدور حکم آزادی موقت "فریباناظمیان" اتهام این نوکیش مسیحی را "تشکیل گروه و دسته جات غیر قانونی به نفع گروههای مخالف نظام و اقدام علیه امنیت کشور و توهین به مقدسات" عنوان کرد.
"فریبا" سرانجام پس از گذراندن بیش از 8 ماه در روز پنجشنبه مورخ 27 مهر ماه 1391 برابر با (18 اکتبر 2012)  با سپردن وثیقه بطور موقت آزاد شد. وی همچنان باید در انتظار دادگاه بعدی که روز 5 شنبه چهارم آبان ماه 1391 برابر با ( 25 اکتبر 2012 ) برگزار خواهد شد بماند.
شیراز مركز استان فارس، از شهرهای بزرگ كشور است كه عده بیشماری از اقلیت های دینی و بخصوص نو مسیحیان را در خود جای داده است که این افراد بدلیل اعتقادات دینی خود از سوی دستگاه قضایی مورد آزار اذیت و پیگرد قانونی قرار می گیرند.
همچنین بر اساس گزارشات منتشره در طی هفته گذشته، هفت تن از دگر اندیشان مذهبی(غیر تثلیثی) توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند . خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران نیز طی گزارشی ضمن تائید این خبر نوشت: « چهارشبکه غیرقانونی موسوم به «کلیساهای خانگی» در شهر «شیراز» و «کوار» کشف و سرکردگان و گردانندگان اصلی آن دستگیر شدند. »
این خبرگزاری بازداشت شدگان را « از اقشار ضعيف و آسيب‌پذيرجامعه» عنوان کرده که «دارای مشکلات و معضلات روحی و روانی و بعضن اقتصادی» بوده اند. این خبرگزاری امنیتی بدون هیچ دلیل و شواهدی تشکیلات کلیسای خانگی را وابسته به « یهودیان و سازمان های امنیتی اسرائیلی» معرفی کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر