یکشنبه، مهر ۲۳، ۱۳۹۱

احضار ۵ تن از نوکیشان مسیحی به داد گاه انقلاب شیراز


 سرانجام با گذشت ۸ ماه پس از بازداشت ۵ تن از نوکیشان مسیحی ساکن شهر شیراز، زمان برگزاری دادگاه این افراد ابلاغ شد. بازداشت شدگان از زمان دستگیری بلاتکلیف در زندان به سر می برند و مسئولان از قبول وثیقه برای آزادی موقت این افراد خودداری کرده اند.
بنا به گزارش محبت نیوز، تاریخ و زمان برگزاری دادگاه ۵ تن از نوکیشان مسیحی در شیراز پس از ۸ ماه بازداشت و بلاتکلیفی به وکیل این افراد ابلاغ شد.
زمان برگزاری دادگاه و رسیدگی به پرونده ی این نوکیشان مسیحی بنامهای مجتبی حسینی، محمدرضا پرتویی (کوروش)، وحید حکانی و همایون شکوهی و همسر ایشان فریبا ناظمیان روز دوشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۱ برابر با (۱۵ اکتبر ۲۰۱۲) ساعت ۱۰ صبح در شعبه ۳ دادگاه انقلاب اسلامی شیراز برگزار خواهد شد.
بر اساس گزارش اتهام این افراد، تشکیل گروههای غیر قانونی، شرکت در جلسات کلیساهای خانگی، تبلیغ علیه نظام و توهین به مقدسات از طریق تبلیغ مسیحیت عنوان شده است.

پیش از این نیز مجتبی حسینی و همایون شکوهی در (اردیبهشت سال ۱۳۸۷) برابر با (۱۱ مه ۲۰۰۸) به همراه ۸ تن از دیگر نوکیشان مسیحی ساکن شیراز به اتهام ایمان و باورهای مسیحی بازداشت و از سوی دادگاه به ۵ سال حکم تعلیقی محکوم شده بودند که از دوره ۵ ساله این حکم همچنان یکسال آن باقی است و گفته می شود ممکن است حکم صاده و پرونده قبلی این افراد در دادگاه آینده مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.
با گذشت ۸ ماه از بازداشت این پنج نوکیش مسیحی هم اکنون این افراد، تفکیک و بطور جداگانه در زندان عادل آباد شیراز در بندهای جرایم سنگین همچون قتل و قاچاق مواد مخدر بسر می برند، بر طبق گزارش دریافتی، همایون شکوهی در بند ۱۰ که گفته می شود بدترین قسمت این زندان است نگهداری می شود و محمد رضا پرتویی نیز در بند ۱۱ و مجتبی حسینی و وحید حکانی در بند ۴ در طبقات مجزا بسر می برند. همچنین خانم فریبا ناظمینان نیز در بند زنان زندان بهمراه بسیاری از زنان معتاد و متهم به قتل در آنجا نگهداری می‌شود.
همایون شکوهی و همسر ایشان خانم فریبا ناظمینان این زوج زندانی مسیحی دارای دو فرزند پسر ۱۷ ساله و دختر ۱۲ ساله هستند که این دو برادر و خواهر از زمان بازداشت والدین شان بدون سرپرست و به دور از کانون خانواده روزگار سختی را در تنهایی می گذرانند.
لازم به ذکر است که تاریخ قبلی رسیدگی به پرونده این افراد در هفته اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ بوده که برای اولین بار به ساختمان دادگاه انقلاب اسلامی شیراز منتقل و توسط آقای رضایی دادیار شعبه هفت آن دادسرا مورد بازجویی قرار گرفتند. و از قول برخی مقامات و مسئولان قضایی به آنان گفته شده که برای آزادی موقت این افراد هیچگونه وثیقه ایی پذیرفته نخواهد شد.
نحوه انتقال بازداشت شدگان مسیحی هر بار با پا بند ( زنجیر) و دستبند بوده است، در حالی که بر طبق آیین نامه سازمان زندان‌ها استفاده از دستبند و پابند برای زندانیان عقیدتی غیرقانونی است.
لازم به یادآوری است در مورخ ۱۹بهمن ماه ۱۳۹۰ (برابر با ۸ فوریه ۲۰۱۲) ماموران امنیتی پس از شناسایی و یورش به منزل یکی از نوکیشان مسیحی در شیراز که از آن مکان بعنوان کلیسای خانگی یاد می شده جمعی از نوکیشان مسیحی که به منظور دعا و عبادت در آنجا گردهم آمده بودند را با برخورد و توهین بازداشت نمودند. ماموران امنیتی پس از بازداشت این افراد توسط خودروی نیروی انتظامی آنان را جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات در شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ انتقال دادند.
حکومت ايران طی يک سال گذشته اعمال فشار به نوکیشان مسیحی را افزايش داده ، و برخی کليساها را تعطيل و یا مانع ورود مسیحیان فارسی زبان به کلیساها می شود ، و از هرگونه فشار و ارعاب برای محدود و سرکوب کردن "آزادی اديان" استفاده می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر