شنبه، آبان ۰۶، ۱۳۹۱

جعفر سبحانی مرجع تقلید شیعه : مبادا اجازه دهید مسیحیان درکشور کلیسای خانگی تشکیل دهند


Ayatolah_Sobhani__klisa
این استاد قدیمی حوزه علمیه قم به ملاهای خوزستان هشدار داد: وظیفه روحانیت تنها این نیست که به مسجد بروند و نماز جماعت اقامه کنند. نگرانی عمیق رهبران شیعه از گسترش کلیسای خانگی ریشه در کجا دارد؟
 به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از شیعه نیوز ، یک شنبه هفته جاری جعفر سبحانی مرجع تقلید شیعه  در دیدار جمعی از طلاب و استادان حوزه علمیه مسجد سلیمان، در مؤسسه امام صادق قم، ضمن هشدار نسبت به فعالیت‌های ضدشیعی در منطقه خوزستان، گفت: دشمنانی که از خارج علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند به خوزستان توجه ویژه‌ای دارند و با دادن پول و امکانات از مردم می‌خواهند که از تشیع برگردند.

وی تأکید کرد: در بعضی از کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس شرط اقامت در این کشورها را برگشتن از تشیع قرار داده اند که این مسئله نشان از دشمنی جدی آنان با تشیع دارد.افرادی که سیاست  ضد شیعی و ضد اسلامی را دنبال می کنند مسلمان نیستند.این مرجع تقلید ادامه داد: افرادی که سیاست ضدشیعی و ضداسلامی را دنبال می‌کنند ارتباطی به شیعه و سنی ندارند و اصلا مسلمان نیستند.
جعفر سبحانی همچنین افزود: وظیفه روحانیت خوزستان تنها این نیست که به مسجد بروند و نماز جماعت اقامه کنند، بلکه باید مراقب فعالیت ضداسلامی در منطقه باشند.
وی خطاب به آخوندهائی که پای صحبت او نشسته بودند تأکید کرد: هوشیار باشید، مبادا اجازه دهید مسیحیان کلیساهای خانگی در کشور  تشکیل دهند و یا برخی در خانه‌های مردم به تبلیغ  بپردازند.
این رهبر مذهبی 83 ساله شیعه پیش از این نیز در سخنرانی های خود خواهان برخورد با گسترش مسیحیت و کلیساهای خانگی در ایران شده بود.
ملاهای بلند پایه شیعه در چند سال گذشته مرتب نسبت به گسترش کلیساهای خانگی در سراسر کشور هشدار داده اند. علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی دو سال قبل در قم اعلام کرد که پدیده کلیساهای خانگی از عوامل تهدید کننده جمهوری اسلامی می باشند.
در آخرین مورد پایان شهریور ماه گذشته خبرگزاری رسا گزارش داد که  سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری  در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی قرآنی تبلیغات اسلامی بهشهر با هشدار نسبت به گسترش کلیساهای خانگی در شهرها، این مسأله را بر خلاف قانون دانست و با بیان این که کلیسا و دیگر مذاهب و ادیان الهی مورد پذیرش ما هستند، خاطرنشان کرد: تشکیل و رشد قارچ گونه کلیساهای خانگی یک هشدار است که باید مراقب بود.
نگرانی عمیق مقامات بلند پایه شیعه و رهبران و مسئولان جمهوری اسلامی از گسترش کلیساهای خانگی، ریشه در اطلاع آنها از محتوای جذاب و کشش روحانی فراوان پیام نجات از طریق عیسی مسیح در بین جوانان و در محیط فرهنگ ایرانی دارد.
آنها خوب می دانند که در دنیای مدرن امروز، اسلامی که آنها عرضه می کنند در مقابل پیام روحانی مسیحیت حرفی برای گفتن ندارد. بنا براین طبیعی است که تلاش می کنند تا این پیام حتی الامکان به گوش کسی نرسد. با توجه به گرفته شدن همه امکانات تبلیغی و رسانه ها از مسیحیان ایران، تنها راه موثر برای نشر کلام خدا در بین مردم کشور همان کلیساهای خانگی است که به نظر می رسد حکومت اسلامی تلاش بسیار زیادی برای کنترل آن دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر