چهارشنبه، مهر ۲۶، ۱۳۹۱

بازداشت جمعی از دگراندیشان مذهبی ( غیر تثلیثی ) در شیراز


.هفت تن از اعضا وابسته به گروهی موسوم به "کلیسای ایران" که از آنان بعنوان دگراندیشان مذهبی ( غیر تثلیثی) نام برده می شود، در حین شرکت در جلسه خانگی توسط ماموران امنیتی در شیراز بازداشت شدند.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران،« محبت نیوز » ، بر اساس خبرهای منتشره گفته می شود، ماموران امنیتی عصر روز جمعه مورخه 21 مهرماه 1391 برابر با ( 12 اکتبر 2012) با هجوم به خانه ایی واقع در خیابان جمهوری در شیراز دست کم هفت تن از اعضای گروه موسوم به کلیسای ایران را بازداشت کردند .

اسامی این بازداشت شدگان که از آنان بعنوان مسیحیان غیر تثلیثی یاد می شود عبارتند از : آقایان محمد (وحید) روغنگیر – سروش سرایی _ اسکندر رضایی – بیژن حقیقی – مهدی عامرونی و شاهین لاهوتی و خانم رکسانا فروغی می باشند .
همچنین خبرها حاکی است این افراد پس از بازداشت توسط ماموران امنیتی به بازداشتگاه اطلاعات معروف به "پلاک 100" منتقل شدند. و تاکنون نیز اطلاعی از وضعیت آنان در دست نیست.
"مسیحیان غیر تثلیثی" یا "برانهامیست ها" افرادی هستند كه بخاطر رد تعلیمات مورد قبول كلیساهای پروتستان و كاتولیك در مورد تثلیث مقدس (یگانگی مركب ذات خدا) و بدلیل مكاشفات خاص شخصی كه از كتاب مقدس دارند به آنان عنوان (غیر تثلیثی) نامیده می شوند، كه این افراد در دسته های كوچك بیشتر در كرج و چند شهر گیلان ایده های خود را ترویج مینمایند .
رهبران این گروه نام حلقه فكری خود را " كلیسای ایران " نامیدند كه هیچ ارتباطی با كلیساهای ساختمانی و رسمی ایران ندارد. این افراد از پیروان مكتب برانهام می باشند، آنان اعتقاد دارند كه "ویلیام ماریون برانهام" واعظ معروف آمریكائی در اواسط قرن بیستم آخرین نبی خداوند بر روی زمین بود.
فیروز خانجاني که از وی بعنوان کشیش گروه کلیساي ایران نام برده می شود در تاریخ 13 اکتبر در گفتگویی به خبرگزاری انگلیسی زبان باسنیوزلایف گفته است: « به ما گفته شده است که دستکم ۱۰۰ نفردستگیر شده‌اند اما این تعداد شاید به ۴۰۰ نفر هم برسد که در طول ده روز گذشته دستگیر شده اند.»
با این حال این تعداد آمار هنوز از سوی مقامات حکومتی و یا منابع خبری تائید نشده است.
همچنین خبرگزاری باسنیوزلایف در خبر منتشره خود از قول فیروز خانجانی نوشت، که ماموران وزارت اطلاعات به زور وارد کلیسا هاي اصفهان، شیراز و تهران شده اند. اما این خبرگزاری به زمان و یا تاریخ این رویداد اشاره ایی نکرده است.
بر اساس این گزارش برخی سایت های خبری مذهبی شیعی وابسته به حکومت، در روز دوشنبه 24 مهرماه 1391، از شناسايي تعدادی كليساهای خانگی و دستگيری گردانندگان آن در شيراز خبر دادند و بدون ذکر نام و یا جزئیاتی بیشتر، در این ارتباط نوشته اند: "طي دو ماه گذشته، چهار شبكه غير قانوني موسوم به "كليساهاي زير زميني (خانگي - کلیسای محرمانه)" در شهر شيراز و كوار كشف و سركردگان و گردانندگان اصلی آن دستگير شدند.
روزنامه نگاران مواجب بگیر مذهبی شیعی وابسته به حكومت در ادامه همچنین ادعا کرده اند: « عمده افراد جذب شده به اين شبكه ها از اقشار ضعيف و آسيب پذير جامعه بوده كه داراي مشكلات و معضلات روحی و روانی و بعضن اقتصادی بودند و برخی از افراد دارای مسائل اخلاقی و معتادان نیز از فریب خوردگان می باشند. که در راستای اهداف تشکیلاتی مورد سوء استفاده قرار گرفتند.
این گزارش همچنین این افراد را وابسته به مؤسسه هاي تبليغی صليبی صهيونيستيی دشمنان نظام جمهوری اسلامی دانسته که در خارج از کشور مستقر هستند .
پر واضح است که امروزه برای هر مومن و نوکیش مسیحی در ایران بدلیل جو و فضای امنیتی كه از سوی حكومت مذهبی جمهوری اسلامی شكل گرفته است این نوکیشان مسیحی بنا بر مصلحت خانه ها ی خود را تبدیل به كلیسا هایی کرده اند كه مومنان مسیحی یكدل به دور هم جمع می شوند و به ستایش و عبادت نجات دهنده خود می پردازند اگر چه این موضوع نیز دغدغه بزرگی برای مسئولان نظام شده است.
مقامات جمهوری اسلامی همواره نوکیشان مسیحی را به عنوان عوامل تبلیغات غرب مورد بازداشت و بازجویی قرار داده اند و بدلیل همین فشارهای امنیتی همچنان تعدای از نوکیشان در زندان ها ی جمهوری اسلامی بسر می برند و یا ناخواسته نیز بسیاری از شهروندان مسیحی از كشور مهاجرت كرده اند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر