سه‌شنبه، مهر ۱۸، ۱۳۹۱

جفا و آزار و اذیت مسیحیان در فضای مجازی ؛ اینترنت



mohabatnews-hackedنچه که در طی این روزها از گسترش حملات سایبری به سایت خبری «محبت نیوز» می توان برداشت کرد، اثرگذاری و قدرت اطلاع رسانی آن در جامعه ایرانی است. با این حال با توجه به گسترش علم و فن آوری گویا جفا و آزار و اذیت رساندن بویژه به مسیحیان ایران از سوی حکومت و اسلامگرایان افراطی اینک شکل دیگری به خود گرفته است.
سایت «محبت نیوز»  یکی از تریبون‌های اصلی جامعه مسیحیان فارسی زبان در 18 آذر ماه 1389 با هدف انعکاس اخبار مربوط به مسیحیان سرتاسر جهان به زبان فارسی و انگلیسی راه اندازی شد، اما پس از گذشت دو ماه از آغاز فعالیت خود توسطسرویس‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی در ایران فیلتر شد.

تا این زمان تلاشهای بسیاری شده تا این صدا خاموش شود. سایت « محبت نیوز» در مقاطع مختلف بارها مورد تهدید و حملات اینترنتی قرار گرفته و سرویس سایبری جمهوری اسلامی و عوامل افراطی آنان تاکنون سه بار موفق شده این سایت را هک کنند. یک مرحله از هک کردن سایت «محبت نیوز» توسط ارتش سایبری جمهوری اسلامی انجام گرفته و در آخرین بار در 26 سپتامبر برابر با  5 مهرماه سالجاری نیز توسط یک گروه اسلامگرای ناشناس با عنوان «گروه ایکس تری» و «گروه اچ پی هک» که به نظر از مسلمانان عرب می باشند با عنوان اینکه گروه سربازان الکترونیکی اهل سنت هستند هک شد. این اسلامگرایان که تحمل صدای محبت و حقیقت مسیحیان را ندارند در پیامی که پس از هک کردن سایت روی صفحه اصلی قرار دادند ضمن تهدید با استفاده از برخی الفاظ زشت و توهین آمیز از عملکرد سایت خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز» به شدت انتقاد کرده و این عمل خود را به تلافی ساخت فیلم ضد اسلامی و جنجالی "محمد" دانستند.
آنچه که از گسترش حملات سایبری به سایت «محبت نیوز» می توان برداشت کرد، اثرگذاری و قدرت اطلاع رسانی آن در جامعه ایرانی است. عملکرد قابل توجه و مناسب سایت «محبت نیوز» که با رعایت اصول خبررسانی و با در نظر گرفتن مسائل حرفه ای در حوزه اطلاع رسانی به یک پل ارتباطی میان مسیحیان ایرانی داخل و خارج از کشور تبدیل شده، سبب افزایش نگرانی مسئولان جمهوری اسلامی از تاثیر این سایت خبری شده است.
" اکنون با گسترش علم و فن آوری در حوزه اینترنت، گویا جفا و آزار و اذیت مسیحیان اینک از حوزه بازداشت و زندانی و شکنجه کردن افراد خارج شده و شکل دیگری برخود گرفته است . مقامات جمهوری اسلامی با حمایت مالی از گروههای افراطی و تندرو متخصص در حوزه اینترنت، جفا رساندن بر مسیحیان ایران را به گو نه ایی دیگر در فضای مجازی آغاز کردند."
طی ماههای گذشته تلاش جمهوری اسلامی همواره بر این بوده تا با ایجاد پارازیت بر روی برنامه های تلویزیونی مسیحی برای بینندگان در داخل ایران ، شناسایی مسیحیان بشارتی در فضای مجازی و همچنین ساخت نام کاربری جعلی با اسامی رهبران شناخته شده مسیحی در فضای فیس بوک، به گونه ای دیگر به آزار و جفا بر مسیحیان ایرانی در دنیای مجازی بپردازد.
در پی افزایش حملات اینترنتی به سایت خبری « محبت نیوز» مدیریت این سایت بر آن شد تا جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی سایت به خصوص در مقابل حملات اینترنتی دیوار امنیت قوی‌تری ایجاد کند و با سرویس دهی بهتر برای حجم روز افزون كاربران و بازدید كنندگان سایت به یك سرور جدید با ضریب امنیت بالا انتقال پیدا كند كه این امر هزینه بسیاری را نیز در پی داشت.
اگر چه با این تغییرات هیچ شرکت اینترنتی (تضمین صد در صد) برای هک نشدن مجدد نداده اند اما تلاش ما بر این بوده که طبق سنوات گذشته سایت «محبت نیوز» پس از حملات شدید به فاصله چند روز بار دیگر مشکلات فنی را پشت سر گذاشته و دوباره در دسترس کاربران  قرار بگیرد.
در این راه نیازمند دعاها و همیاری شما عزیزان می باشیم. از همه کاربران و سازمانهای مسیحی که ما را در این خدمت با دعا و حمایت هایشان مورد لطف خود قرار داده اند سپاسگزاریم .
*سایت خبری محبت نیوز به دلیل روزهایی که در دسترس نبوده برخی خبرها و رویدادهای مهم هفته ای که گذشت را مرور خواهد کرد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر