سه‌شنبه، آبان ۰۹، ۱۳۹۱

آزادی ۴ شهروند بهایی گرگانی و بیخبری مطلق از بهنام کیانی


خبرگزاری هرانا – در حالی که چهارتن از شهروندان بهایی بازداشت شده در گرگان با تامین قرار وثیقه ۷۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شدند از وضعیت بهنام کیانی هیچ گونه اطلاعی در دست نیست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۸ آبان ماه ۱۳۹۱ چهار شهروند بهایی دستگیر شده به نام‌های هوشمند دهقان، سودابه مهدی‌نژاد، شیوا روحانی، میترا نوری و پریوش شجاعیان با قید وثیقه آزاد شدند.
این شهروندان به همراه ۱۱ بهایی دیگر و ۴ شهروند غیر بهایی دیگر در تاریخ ۲۶ مهرماه ۱۳۹۱ بازداشت شده بودند. وثیقه برای هر یک از افراد آزاد شده هفتاد میلیون تومان می‌باشد.

شایان ذکر است تمام غیر بهاییان پیش از این با تعهد و یا به قید وثیقه آزاد شده و از میان آنان تنها بهنام کیانی هنوز در بازداشت به سر می‌برد.
گفتنی است، بهنام کیانی تا به امروز هیچ تماسی با خانواده خود نداشته و خانواده وی با تمام پیگیری‌ها نتوانسته‌اند هیچ اطلاعی از وضعیت و محل نگهداری او بیابند.
اظهارات آزادشدگان نشان می‌دهد که بازجویی‌ها غیر قانونی و همراه با فحاشی و هتاکی، خشونت و در چندین مورد همراه با ضرب و شتم بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر