سه‌شنبه، مهر ۲۵، ۱۳۹۱

دستگیری گسترده مسیحیان در ایران

article pictureگزارشي از باس نیوز:گزارش مي رسد که در ایران تعداد زیادي از پروتستان هاي مسیحي، شامل مسلماناني که به دین مسیح گرویده اند، از زن و مرد دستگیر و زنداني شده اند.
فیروز خانجاني،کشیش کلیساي ایران، مي گوید: "به ما گفته شده است که دستکم ۱۰۰ نفردستگیر شده‌اند اما این تعداد شاید به ۴۰۰ نفر هم برسد که در طول ده روز گذشته دستگیر شده اند."
وي که از مکاني نامعلوم حرف مي زد، روز سیزدهم اکتبر گفت که ماموران وزارت اطلاعات، که وي "گشتاپوي ایران" مي نامیدشان، به زور وارد کلیسا هاي اصفهان، شیراز و تهران شده اند.
خانجاني مي گوید: "چیزي که مشخص شده، این است که حکومت مسیحیان پروتستان را دشمن شماره یک خود مي داند. ما نیاز به دعاي فوري داریم."
وي روز جمعه گفت که دستکم پنج عضو کلیساي ایران در شیراز از جمله محمد روغن گیر، که همه او را به اسم "برادر وحید" مي شناسند، دستگیر شده است. در کلیساي خانگي وی بیش از ۱۵ نفر گرد هم جمع می‌شدند.
وی در ادامه گفت که ما نگران خواهر رکسانا فروغی هم هستیم که برای دومین بار دستگیر شده است.
سایر کسانی که در این یورش دستگیر شده‌اند اسکندر رضایی، بیژن حقیقی، مهدی امرونی و شاهین لاهوتی هستند.
گروه مسیحیان ایران اعلام کرده که آن‌ها در بازداشتگاه وزارت اطلاعات بسر می‌برند.
خانجانی گزارش ۱۱ اکتبر مبني بر اینکه تعدادي از این افراد به جرم " اقدام علیه امنیت ملي" به پنج سال زندان محکوم شده اند را تایید کرد. برخي از آنان سه هفته است که به زندان رفته اند و در رشت بعضي از این افراد شش سال است که زنداني هستند.
وي گفت که نگران وضعیت مسیحیان زنداني است. او افزود: "ما مي دانیم که بسیاري از این افراد به زور مجبور شده اند براي آزاد شدن اعتراف کنند که دیگر به کلیسا نخواهند رفت."
مقامات ایراني هنوز پاسخي نداده اند.
آخرین گزارش سرکوب در آستانه دادگاه زندانیان زندان عادل آباد شیراز رسیده است که هشت ماه پیش در کلیسایي در شیراز دستگیر شدند.
این پنج نفر از زمان دستگیري به سلول جنایتکاران خطرناک منتقل شده اند و جرمشان "تشکیل گروه هاي غیر قانوني "، "شرکت در مراسم کلیساي خانگي"، "تبلیغ علیه جمهوري اسلامي" و زیر سووال بردن چهره هاي مقدس دین اسلام از طریق مسیحیگرایي" است.
همچنین نگراني هایي درباره سلامتي تعدادي از کشیشان کلیسا ها وجود دارد که پیش از این دستگیر شده بودند، از جمله کشیش بهنام ایراني که به دلیل گرویدن به مسیحیت، در برابر مجازات اعدام قرار دارد.
گفته مي شود که وي مشکلات پزشکي زیادي دارد و دلیل آن بدرفتاري هایي است که در زندان با وي شده است.
برخلاف گزارش هایي که قبلا منتشر شده بود، دستکم صدهزار مسیحي پروتستان در ایران وجود دارد.
باسنیوز // روز، 13 اکتبر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر