شنبه، مهر ۲۲، ۱۳۹۱

سنگسار؛ احکام شرعی قابل حذف شدن نیستند !


.رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس گفت:« اگرچه حکم رجم یا سنگسار در لایحه مجازات اسلامی نیامده است اما این به معنای حذف آن نیست. »
به گزارش « محبت نیوز» اللهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه احکام شرعی قابل حذف شدن نیست، گفت: در قانون اساسی آمده، هر جایی که قانون ساکت است قضات می‌توانند به مبانی شرعی مسلم مراجعه کنند و سنگسار نیز از جمله آن‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: چون مبانی فقهی مبحث سنگسار مشخص است، قضات می‌توانند به آن مراجعه کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

ملکشاهی با اشاره به اینکه در لایحه قانون مجازات اسلامی موضوع سنگسار نیامده است، افزود: با این وجود در لایحه مجازات اسلامی آمده، هر جایی که قانون ساکت است می‌توان به مبانی فقهی مراجعه کرد، بنابراین این دیگر سکوت نیست.
رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس تاكیدكرد: ‌یعنی به صراحت آمده است هرجایی که قانونی تصویب نشده، می‌شود به مبانی فقهی مراجعه کرد به طوری که هم قانون اساسی وهم لایحه مجازات اسلامی این را می‌گوید.
به گفته وی اگرچه حکم رجم یا سنگسار در لایحه مجازات اسلامی نیامده است اما این بدان معنا نیست که دیگر مجازات رجم یا سنگسارنداریم، زیرا می‌توان به مبانی فقهی مراجعه کرد.
ملکشاهی با اشاره به ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه مجازات اسلامی گفت: شورای نگهبان حدود ۵۰ ایراد شرعی از این لایحه گرفته است که هفته آینده رفع نواقص لایحه مجازات اسلامی و تامین نظرات شورای نگهبان در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر