چهارشنبه، مهر ۱۲، ۱۳۹۱

جداسازی دراویش زندانی شیراز در بند‌های مختلف زندان عادل آباد

جداسازی دراویش زندانی شیراز در بند‌های مختلف زندان عادل آبادبه گزارش خبرنگار مجذوبان نور، آقایان صالح مرادی سروستانی، محمدعلی شمشیرزن و کسری نوری از دراویش زندانی شیراز به بندهای جداگانه‌ای در زندان عادل آباد شیراز منتقل شدند.

طبق این گزارش قرار بود این سه زندانی عقیدتی به بند سبز زندان عادل آباد منتقل شوند، اما رئیس حراست زندان از انتقال آقای کسری نوری به بند سبز ممانعت می‌کنند که علت این ممانعت اعمال نفوذ روحانی بند بوده است که چندی پیش نیز آقای کسری نوری را به دلیل نماز خواندن به صورت فرادا مورد توهین و برخورد فیزیکی قرار داده و وی را برای مدتی از ملاقات نیز محروم می کند و حال، این روحانی مجددا با شرور خواندن این زندانی عقیدتی از انتقال وی به بند سبز نیز جلوگیری کرده است.


همچین تنها یک روز بعد از انتقال آقای صالح مرادی و محمدعلی شمشیرزن به بند سبز، آقای صالح مرادی نیز به بند دیگری موسوم به بند پاک منتقل می‌شود. علت این انتقال محدودیت‌هایی بود که به ظاهر و رفتار این درویش تحمیل شده بود و آقای مرادی نیز حاضر به قبول این محدودیت‌ها نشده و به بند پاک که اوضاع نامساعدی نیز دارد منتقل شد.

چندی پیش خانواده‌های دراویش زندانی در زندان عادل آباد شیراز از وضیعت وخیم بهداشتی و رفاهی زندانیان به مدیر کل زندان مرکزی شیراز آقای موسی احمدی اعتراض کرده و به عدم رعایت آیین نامه‌های مربوط به تفکیک بر اساس جرم و یا تفکیک متهمین از محکومان را در مورد این زندانیان عقیدتی تذکر دادند، این مقام مسئول با اینکه قول پیگیری و بهتر کردن شرایط را به خانواده‌های این زندانیان داد. پس از اینکه مراحل انتقال این سه درویش به بند سبز که شرایط بهتری نسبت سایر بندها دارد توسط خانواده های این زندانی ها انجام شد، نه تنها این انتقال صورت نگرفت بلکه این سه درویش به بندهای جداگانه ای نیز فرستاده شدند !

دراویش زندان عادل آباد در بندهای جرایم سنگین همچون قتل و قاچاق مواد مخدر محبوسند که از شرایط بهداشتی و رفاهی به شدت ضعیفی برخودار است و همچنان نیز پیگری‌های خود و خانواده‌های این دراویش بی‌نتیجه مانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر