یکشنبه، آبان ۰۷، ۱۳۹۱

بازداشت دو تن از نوکیشان مسیحی پس از احضار به اداره اطلاعات


خبرگزاری هرانا - در پی بازداشت هفت تن از مسیحیان غیر تثلیثی در شیراز دو تن دیگر از اعضای این گروه پس از احضار به اداره اطلاعات در‌‌ همان مکان بازداشت شدند.
بنا به گزارش محبت نیوز، بر اساس خبرهای دریافتی اسامی این دو تن عبارتند از خانم "افسر بهمنی" و آقای "مسعود رضایی" که حدود ساعت ۱ بعدازظهر روز جمعه ۲۸ مهرماه ۱۳۹۱ توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.
گفتنی است بانوی میان سال خانم "افسر بهمنی" از بیماری قلبی و کلیوی رنج می‌برد و نیازمند رسیدگی ویژه پزشکی است.
این افراد توسط یک مامور امنیتی ابتدا به اداره اطلاعات شیراز موسوم به ساختمان پلاک ۱۰۰ احضار و پس از حضور در محل همانجا بازداشت شدند.
همچنین گفته می‌شود که هفت نفری هم که پیش از این دستگیر شده‌اند در همین مکان در بازداشت به سر می‌برند و از وضعیت آنان تاکنون اطلاعی در دست نیست.

ساختمان موسوم به پلاک ۱۰۰ قسمتی از یک پادگان متعلق به ارتش می‌باشد و هیچ نوع تابلو یا نشانی ندارد. سرتا سر خیابان فوق از طریق دوربین و برجهای نگهبانی و چند دستگاه ساختمان در این خیابان کنترل می‌شود. زندان یا بازداشتگاه موسوم به پلاک ۱۰۰ شیراز، متشکل از حدود ۲۰ الی ۳۰ سلول انفرادی و ۱۰ اتاق جمعی است و همجنین حدود ۸ اتاق مجهز به امورات بازجویی دارد.
لازم به یاد آور ی است، ماموران امنیتی عصر روز جمعه مورخه ۲۱ مهرماه ۱۳۹۱ برابر با (۱۲ اکتبر ۲۰۱۲) نیز با هجوم به خانه ایی واقع در خیابان جمهوری در شیراز دست کم هفت تن از اعضای گروه موسوم به کلیسای ایران را بازداشت کردند.
اسامی این بازداشت شدگان که از آنان بعنوان مسیحیان غیر تثلیثی یاد می‌شود عبارتند از: آقایان محمد (وحید) روغنگیر – سروش سرایی _ اسکندر رضایی – بیژن حقیقی – مهدی عامرونی و شاهین لاهوتی و خانم رکسانا فروغی.
در همین راستا برخی رسانه‌های رسمی ایران در روز دوشنبه ۲۴ مهرماه ۱۳۹۱، از شناسایی تعدادی کلیساهای خانگی و دستگیری گردانندگان آن در شیراز خبر دادند.
خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران در این ارتباط بدون ذکر جزئیات نوشت: "طی دو ماه گذشته، چهار شبکه غیر قانونی موسوم به" کلیساهای زیر زمینی (خانگی - کلیسای محرمانه) "در شهر شیراز و کوار کشف و سرکردگان و گردانندگان اصلی آن دستگیر شدند."
همچنین خبرگزاری انگلیسی زبان کریسشین پست از قول مدیر عامل سازمان اتحاد جهانی مسیحی، "مروین توماس" طی نظراتی درباره افزایش دستگیری مسیحیان در ایران نوشت: سازمان ما عمیقن نگران بازداشت خانم بهمنی و آقای رضایی است و به نظر می‌رسد این دستگیری‌ها بخشی از موج جدیدی از دستگیری‌ها علیه کلیسا‌های خانگی در شیراز است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر