چهارشنبه، مهر ۱۹، ۱۳۹۱

فواد خانجانی با وجود کسب مجوز از اعزام به بیمارستان محروم است

article pictureفواد خانجانی دانشجوی محروم از تحصیل بهایی و زندانی عقیدتی زندان رجایی شهرکرج با وجودی که تمام مجوزهای لازم جهت اعزام به بیمارستان را اخذ نموده کماکان از درمان مناسب محروم است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فواد خانجانی دانشجوی محروم از تحصیل بهایی و زندانی عقیدتی زندان رجایی شهر کرج از نوعی کیست در ناحیه شکم رنج می‌برد که هنگام فعالیت موجب درد و خونریزی از ناف وی می‌گردد.
با وجودی که از چند هفته پیش تمام مجوزهای اعزام این زندانی عقیدتی به بیمارستانی مجهز در خارج از زندان صادر شده تا وی مورد عمل جراحی قرار گیرد، ولی مسئولین زندان کماکان از اعزام وی خود داری به عمل می‌آورند.
گفتنی است، روز پنج‌شنبه ۶ مهرماه یکبار فواد خانجانی به بیمارستان اعزام شد، ولی از آنرو که برای وی در بیمارستان دیگری تخت رزرو شده بود پزشکان از بستری نمودن ایشان خود داری نمودند.
این زندانی عقیدتی زندان رجایی شهر کرج که نیاز به جراحی داخلی فوری دارد پس از چند ماه تلاش موفق به جلب دستور بهداری و اخذ مجوز دادستان برای اعزام به بیمارستان گردیده بود، ولی روز پنج‌شنبه ۶ مردادماه به بیمارستانی اشتباه اعزام شده و به همین دلیل بیمارستان از بستری نمودن وی امتناع ورزید.
فواد خانجانی در ۲۷ دی ماه سال ۹۰ برای اجرای محکومیت ۴ ساله، خود را به شعبه اجرای احکام زندان اوین معرفی کرد.
وی در شعبه ۲۸دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم عینا در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی موحد تایید شده است.
پدربزرگ فواد خانجانی نیز، جمال‌الدین خانجانی یکی از مدیران جامعهٔ بهائی است که در حال سپری کردن محکومیت ۲۰سالهٔ خود در زندان رجائی شهر کرج می‌باشد.
این دانشجوی محروم از تحصیل، پیش‌تر به علت اعتقاد به دیانت بهایی از سازمان مدیریت صنعتی در اصفهان اخراج گردیده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر