یکشنبه، آبان ۰۷، ۱۳۹۱

بازداشت تعدادی از شهروندان گرگانی به اتهام ارتباط با بهاییان


خبرگزاری هرانا - از روز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه تاکنون چندین شهروند مسلمان ساکن شهرگرگان به دلیل ارتباط با بهاییان توسط اداره اطلاعات شهر مزبور بازداشت و بازجویی شده‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ابتدا صبح روز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه چهار شهروند ساکن گرگان در منازلشان بازداشت می‌شوند که یکی از ایشان در‌‌ همان روز پس از دادن تعهد کتبی مبنی بر قطع ارتباط با بهاییان آزاد می‌شود.
دو تن دیگر پس از یک هفته در روز چهارشنبه ۳ آبان ماه آزاد می‌گردند و یک تن دیگر هنوز در بازداشت اداره اطلاعات گرگان قرار دارد.

در روز سه شنبه ۲ آبان ماه دو شهروند دیگر گرگانی به اتهام ارتباط به بهاییان دستگیر که پس از یک روز آزاد می‌شوند، طبق اخباری که از سوی یکی از نزدیکان ایشان به گزارشگر هرانا رسیده یکی از این دو شهروند در بازجویی بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.
روز بعد، چهارشنبه ۳ آبان ماه یک شهروند گرگانی دیگر پس از شرکت در مراسم تشییع جنازه یکی از بستگان به اداره اطلاعات احضار که پس از معرفی خود تا این زمان خبری از وی دردست نیست.
در روز پنجشنبه ۴ آبان ماه یک شهروند دیگر اهل گرگان نیزتلفنی به اداره اطلاعات شهر مزبوراحضار شده است. قابل توجه است احتمالا تعداد بازداشت شدگان مسلمان بیش از تعداد فوق می‌باشد که به علت محدودیت خبررسانی در شرایط امنیتی اخیر شهرستان گرگان تنها اطلاعات فوق قابل دسترسی بوده است.
قابل ذکر است به خانواده یکی از بازداشت شدگان فوق اظهار شده است که اتهام فرد بازداشت شده «تبلیغ علیه نظام» می‌باشد.
یادآوری می‌شود در تاریخ ۲۶ مهر ماه در یک هجوم گسترده و سازمان یافته ۱۷ شهروند بهایی در گرگان توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر