شنبه، بهمن ۲۹، ۱۳۹۰

دستگیریهای بیشتر در شیراز. لیست کامل بازداشت شدگان مسیحی شیراز و جزئیات کامل حمله نوزدهم بهمن


Bazdasht
ماموران در همان شب به خانه یکی دیگر از نوکیشان مسیحی شیرازی به نام"آقای کورش پرتوئی" هم حمله کردند وپس از تجسس خانه و ضبط وسایلش او را نیز با خود بردند. به بازداشت شدگان شیراز اتهام اقدام علیه امنیت ملی زده شده است.
 به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان از شیراز مرکز استان فارس، مسیحیان  فارس پس از انتشار خبر اولیه حمله  به یک کلیسای خانگی شیراز در مورخ چهارشنبه 19 بهمن ماه (8 فوریه) در خبرگزاریها و اطلاعات ناقص منتشر شده درباره این حادثه در روزهای بعد ، جزئیات کامل این تهاجم و اسامی کامل بازداشت شدگان را جهت اطلاع هم میهنان در اختیار اف سی ان ان گذاشتند.

مطابق این گزارشات که  اکنون توسط منابع خبری اف سی ان ان هم قابل تائید هستند، در مورخه مذکور تعدادی افراد مسلح نقاب پوش در حوالی ساعت هشت شب به منزل یکی زوج مسیحی شیرازی به اسامی "آقای همایون شکوهی غلام زاده" و "خانم فریبا ناظمیان" حمله کردند. این افراد که خود را ماموران اداره اطلاعات شیراز معرفی کردند، دو نفر صاحبخانه و فرزند 18 ساله ایشان " نیما شکوهی" را به همراه چهار نفر دیگر بازداشت نمودند. خانم ناظمیان و آقای شکوهی از منزل شخصی خود به منظور برگزاری جلسات کلیسای خانگی و دعا و نیایش استفاده می کردند.
در شب حادثه تعداد 20 نفر از ایمانداران مسیحی در این مکان  برای خواندن کتاب مقدس و برگزاری مراسم دعا و پرستش گرد آمده بودند. ماموران نقاب پوش اطلاعات پس از ورود به خانه فرمهائی به حاضران ارائه کردند که در آنها مشخصات کامل خود را همراه شماره تلفن و آدرس دقیق محل سکونتشان بنویسند. سپس از آنها خواستند که زیر فرمهای پر شده خورا امضاء کنند. به آنها تذکر داده شد که به زودی با آنها تماس گرفته خواهد شد و برای بازجوئی به اداره اطلاعات احضار خواهند شد.
ماموران در اقدام بعدی خانه همایون شکوهی را کاملا تجسس کردند و تمامی کتابها، قاب عکس ، سی دی، لپ تاپ ، کامپیوتر  و هر چه مربوط به مسیح و مسیحیت بود را جمع آوری نمودند تا با خود ببرند. سپس 13 نفر را آزاد کردند و 7 نفر را بدون ارائه حکم بازداشت با خود بردند. اسامی کامل بازداشت شدگان به شرح زیر است:
1-خانم فریبا ناظمیان (صاحبخانه)
2 –آقای همایون شکوهی غلامزاده (صاحبخانه)
3 -خانم شریفه دُخ
4 –آقای وحید هکانی
5 –آقای مسعود گل رویان
6-آقای مجتبی سید علاء الدین حسین
7-آقای نیما شکوهی (پسر صاحبان خانه)
این افراد همراه با وسایل جمع آوری شده از منزل محل تجمع کلیسای خانگی ، توسط ماموران اطلاعات به مقر اصلی اداره اطلاعات فارس در شیراز موسوم به "پلاک 100" منتقل شدند. اتهامات این بازداشت شدگان نوکیش مسیحی "اقدام علیه امنیت ملی" عنوان شده است.
شاهدان عینی به اف سی ان ان گفته اند که بعد از انتقال افراد به اداره اطلاعات، ماموران ابتدا سراغ مغازه محل کسب صاحبخانه یعنی آقای شکوهی  رفتند و مغازه ایشان را تجسس کردند. از آنجا  کتاب مقدس همایون که روزانه مطالعه میکرد را به همراه اجناس مغازه اش  برداشتند وبا خود بردند.
در اقدامی همزمان و از پیش برنامه ریزی شده ماموران به منازل مسکونی خانم شریفه دُخ و آقایان وحید هکانی ، مسعود گل رویان و مجتبی سید علا الدین حسین حمله کردند  ، منازل  تک تک ایشان  را تجسس کردند و  کتابها و سی دی و و قاب عکس و صلیب ، لپ تاپ و  کامپیوترهای آنها را با خود بردند.
همچنین گزارش رسیده است که ماموران در آن شب به خانه یکی دیگر از نوکیشان مسیحی  به نام "آقای کورش پرتوئی" هم حمله کردند وپس از تجسس خانه و ضبط وسایلش او را نیز با خود بردند. گفته شده است که او نیز از اعضای دیگر همین کلیسا بوده است.
خانواده دستگیر شدگان تا کنون نتوانسته اند با عزیزان خود دیدار کنند . مطابق گزارش نزدیکان این زندانیان ، خانمها شریفه دُخ و فریبا ناظمیان  هردو از بیماری قلبی رنج می برند.آنها تحت نظر پزشک متخصص قلب هستند و خانواده های آنها به شدت نگران سلامتیانشان  می باشند. نیما شکوهی نیز دچار میگرن است و از این بیماری رنج می برد.
قابل ذکر است که همایون شکوهی و همسرش فریبا ناظمیان حدود 3 سال پیش (21 اردیبهشت 1387)هم توسط مامورین اطلاعات هنگامی که قصد رفتن به دوبی را برای شرکت در یک کنگره داشتند در فرودگاه شیراز  دستگیر شده بودند. آقای حسین نیز در همان ایام سابقه دستگیری داشته است. در آن سال نیز دستگیری 10 نوکیش مسیحی در شیراز پس از دستگیری چند بهائی گزارش شد.
امسال نیز مانند سال گذشته حملات به کلیساهای خانگی و ساختمانی در ماههای زمستان که مصادف با ایام کریسمس و سال نو مسیحی می باشد شدت گرفته است. علاوه بر 8 نفر نامبرده در شیراز ، نورالله قبیتی ، کشیش فرهاد سبک روح ، ناصر ضامن دزفولی و داود علی نژاد در زندان اهواز، فرشید فتحی و ناصر آزرم در زندان اوین ، ماسیس موسسیان در زدان کرج و احسان بهروز در زندان مشهد در اسارت به سر می برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر