دوشنبه، بهمن ۲۴، ۱۳۹۰

آخرین گزارش از وضعیت بهنام ایرانی، شهروند مسیحی


کمیته گزارشگران حقوق بشر –
مسئولان قضایی پس از پایان دوران محکومیت یک ساله بهنام ایرانی، شهروند مسیحی از آزادی وی جلوگیری کردند. بهنام ایرانی شهروند مسیحی به اتهام "تبلیغ دیانت مسیحی" دوران محکومیت خود را بدون اجازه مرخصی در زندان ندامتگاه مرکزی کرج سپری کرد. او پیش از این به 5 سال حبس تعلیقی محکوم شده بود و مسئولان قضایی این حکم را پس از پایان دوران اولیه محکومیت او به اجرا گذاشتند.

زندان ندامتگاه مرکزی کرج در میان زندان های ایران وضعیت بسیار نامناسبی دارد. این بند که محل نگهداری خلافکاران خطرناک است حداکثر دارای ظرفیت صد نفر است که اکنون در حدود هزار نفر زندانی در آن نگهداری می شوند. بهنام ایرانی که از مسیحیان غیرتثلیثی است اولین بار در سال 1386 به خاطر فعالیت های کلیسایی اش به اتهام "برگزاری مراسم دعا و پرستش در خانه و بشارت دادن افراد" بازداشت شد و چندین ماه در بازداشت موقت بود.
پس ازآن در تاریخ 4 اسفند 86، شعبه 30 دادگاه تجدید نظر تهران، وی را به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" به پنج سال حبس تعلیقی محکوم نمود. وی مجددا در فروردین 1389 در منزل شخصی بازداشت و پس از چهار ماه با قید وثیقه آزاد گردید.
بهنام ایرانی در دوران بازداشت دوم خود در زندان رجایی شهر توسط ماموران اطلاعات سپاه مورد بازجویی قرار گرفت و در همان سال به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد. این شهروند مسیحی در شب سه شنبه مورخ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰برای اجرای حکم یک سال حبس تعزیری بازداشت شد. گفته شده در این بازداشت وی در برابر چشمان خانواده خود مورد ضرب و شتم و توهین ماموران امنیتی قرار گرفته است.
بهنام ایرانی" از دگر اندیشان مذهبی و پیروان "ویلیام برانهایم" واعظ معروف آمریكائی است كه همفكرانش از وی بعنوان كشیش یاد می كنند. وی نیز از "مسیحیان غیر تثلیثی" است كه به همراه برادران خانجانی و یوسف ندرخانی گروهی را با عنوان "كلیسای ایران" تشكیل داده اند.
"برانهامیست ها" افرادی هستند كه بخاطر رد تعلیمات مورد قبول كلیساهای پروتستان و كاتولیك در مورد تثلیث مقدس و بدلیل مكاشفات خاص شخصی كه از كتاب مقدس دارند به آنان عنوان "مسیحیان غیر تثلیثی" داده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر