سه‌شنبه، اسفند ۰۲، ۱۳۹۰

انتقال زندانی مسیحی به زندان مركزی اصفهان با هدف كنترل بیشتر


.
این نوكیش مسیحی كه بیش از یكسال است كه بدلیل ایمان مسیحی خود در بازداشت بسر می برد ، مسئولان زندان بدون هیچ توضیحی و به جهت فشار و كنترل بیشتر، وی را به زندان مركزی اصفهان منتقل كرده اند.
بنا به گزارش رسیده به آژانس خبری مسیحیان ایران " محبت نیوز"، « نورالله قبیتی» زاده از نوكیشان مسیحی در بند، در مورخ ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۰ ( ۱۲ فوریه ۲۰۱۲) به زندان دستگرد اصفهان انتقال یافت.

"نورالله قبیتی زاده" كه بیش از یكسال می باشد كه به اتهام ایمان به مسیحیت در زندان اهواز بسر می برد، گزارشات حاکی از آن است که هدف از انتقال وی به زندان مركزی اصفهان - دستگرد- به جهت فشار و كنترل شدید وی می باشد. آنگونه كه گزارش شده وی هم اكنون در بند ۲ آن زندان نگهداری می شود.
اگر چه هنوز هدف و قصد اصلی این جابجایی مشخص نیست اما منابع آگاه به «محبت نیوز» گفته اند ، گویا علت انتقال "نورالله قبیتی زاد" سخنان وی از مسیحیت ، بشارت دادن و همچنین دعا در بین زندانیان بوده است.
این نوكیش مسیحی كه ابتدا پس از دستگیری در زندان شهر دزفول در بازداشت بود ، پیش از این نیز در طی مدت اسارت خود در زندان دزفول با رساندن پیغام انجیل به زندانیان و برگزاری جلسه دعا و پرستش در گروه چند نفره سعی در آشنا ساختن اطرافیان و دیگر زندانیان به کلام خدا را داشت كه این موضوع موجب خشم زندانبانان و مسئولان زندان شد که این امر سبب شد تا او را از زندان دزفول به زندان كارون اهواز منتقل کنند. شرایطی که بخاطر گفتگوی وی با دیگر زندانیان در ارتباط با مسیحیت و انتشار عقایدش در بین زندانیان با آن مواجه شد.
"نورالله قبیتی زاده" ۴۷ ساله از نوكیشان و خادمین كلیسای خانگی در روز جمعه ۳ دی ماه ۱۳۸۹ ( ۲۴ دسامبر ۲۰۱۰) بهمراه یك گروه ۱۰ نفره از نوكیشان مسیحی كه برای برگزاری ایام كریسمس تولد عیسی مسیح در یك كلیسای خانگی در شهرستان دزفول گردهم آمده بودند توسط ماموران امنیتی اطلاعات بازداشت شد. دیگر بازداشت شدگان مسیحی پس از انجام بازجویی در خصوص چگونگی گرویدن شان به مسیحیت و نحوه آشنایی شان با آقای "نورالله قبیتی زاده "، با دادن تعهد آزاد شدند.
"نورالله قبیتی زاده" در طول زمان بازداشت بارها توسط نیروهای امنیتی اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفت ، ماموران امنیتی و بازجویان زندان برای مجبور ساختن وی به ترك ایمان مسیحی اش وی را زیر فشارهای شدید روحی قرار داده اند. از گرفتن تعهد برای فاصله گرفتن از فعالیت های بشارتی گرفته تا نوشتن توبه نامه مبنی بر ترك مسیحیت و انكار ایمان مسیحی خود .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر