جمعه، بهمن ۲۸، ۱۳۹۰

اسامی و جزئیات بیشتر،از بازداشت جمعی از نوكیشان مسیحی در شیراز


.
در پی شناسایی و هجوم ماموران امنیتی به خانه یك نوكیش مسیحی كه از آن بعنوان كلیسای خانگی یاد می شده،  این حادثه منجر به بازداشت جمعی از نوكیشان مسیحی در شیراز شده است، كه اسامی برخی از این بازداشت شدگان ضمن انتشار تائید شد .
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»، تعدادی از ماموران اطلاعات با ورود به منزل یكی از نوكیشان مسیحی ، جمعی از افراد را كه به منظور دعا و پرستش و تعلیم كتب مقدس دور هم جمع شده بودند را بازداشت نمودند .

نوكیشان مسیحی در ایران به دلیل محدودیت ها از سوی حكومت مذهبی جمهوری اسلامی و بدلیل آنكه این نظام هیچ اندیشه دیگری را نمی پذیرد، عمومن در دسته ها و گروههای كوچك، خانه های یكدیگر را برای انجام جلسات عبادت و پرستش ( موسوم به كلیسای خانگی) به این امر اختصاص می دهند.
بر اساس این گزارش ماموران امنیتی در مورخ ۱۹بهمن ماه ۱۳۹۰ ( برابر با ۸ فوریه ۲۰۱۲ ) پس از شناسایی محل و یورش به جلسه كلیسای خانگی ضمن برخورد و بد رفتاری با حاظران، محل مورد نظر را نیز بدقت مورد بازرسی و تفتیش قرار دادند.
ماموران امنیتی اطلاعات همچنین كلیه كتاب مقدس و انجیل این افراد را نیز ضبط و سپس كلیه بازداشت شدگان را با خود به مكان نامعلومی انتقال دادند . اما برخی منابع از احتمال انتقال این افراد به جهت بازجویی های بیشتر به بازداشتگاه اطلاعات موسوم به پلاك ۱۰۰ در شهر شیراز خبر می دهند.
این افراد كه تا كنون اسامی ۷ تن از آنان تائید و به « محبت نیوز» ارسال شده بدین شرح می باشد:
– "مجتبی حسینی"،  نامبرده پیش از این نیز در ( ۱۱ مه ۲۰۰۸) برابر با اردیبهشت سال ( ۱۳۸۷) به همراه ۸ تن دیگر از نوكیشان مسیحی ساكن شیراز به اتهام ایمان و باورهای مسیحی بازداشت شده بود.
- یك زوج بنام "فریبا" و همسرش "همایون" و همچنین فرزند ۱۷ ساله آنان بنام "نیما"
-  از دیگر نوكیشان مسیحی نیز خانم شریفه – كوروش و مسعود از جمله كسانی هستند كه بازداشت شده اند.
همچنین منابع آگاه به " محبت نیوز " گزارش داده اند، ماموران امنیتی پس از بازداشت این افراد در اقدامی به خانه های این شهروندان مسیحی رفته و آنجا را نیز به دقت مورد بازرسی و تفتیش قرار داده اند و از منازل این افراد هر چیز كه می توانست بمنزله جرم و تائید ایمان مسیحی آنان باشد از قبیل، سی دی ، كتاب انجیل ، جزوات تعلیمی ، كتاب های مسیحی و حتی كامپیوتر و دستگاه فاكس و رسیور ماهواره را نیز ضبط و با خود بردند.
این افراد همچنین از زمان بازداشت تا لحظه انتشار این خبر هیچگونه تماس تلفنی و یا حق ملاقات با خانواده خود نداشته اند. همچنین اعضای خانواده این نوكیشان مسیحی در بی خبری و نگرانی از وضعیت سلامت فرزندانشان به سر می برند و پیگیریهای آنان تاكنون برای مشخص شدن وضعیت نامعلوم آنان نتیجه ایی در بر نداشته است .
همزمان با جشن های كریسمس تولد عیسی مسیح و آغاز سال نو میلادی ، برخی خبرگزاریها و رسانه های حكومتی و همچنین سایت های مذهبی ( اسلامی) در یك جریان سازماندهی شده بطور پی در پی با نشر اخبار اغراق آمیز تلاش بر ایجاد جو بر علیه مسیحان و بخصوص كلیساها ی فارسی زبان داشته اند و در طی این مدت نیز ماموران امنیتی با ایجاد فشار و رعب و وحشت تا كنون برخی از مسیحیان در شهرهای اهواز و تهران را نیز بازداشت كرده اند.
"فرشید فتحی" و "نورالله قبیتی زاده" از بازداشت شدگان کریسمس سال ۲۰۱۰ هستند که کماکان در بازداشت و به صورت بلاتکلیف بسر می برند.
هم اکنون "فرشید فتحی" در زندان اوین، "فرهاد سبکروح"، "ناصر ضامن دزفولی"، "داوود علیجانی" و "نورالله قبیتی زاده " در زندان کارون، "ماسیس موسسیان" در زندان رجایی شهر و "فریبرز آرزم" در زندان اوین از جمله شهروندان مسیحی در بند هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر