جمعه، اسفند ۰۵، ۱۳۹۰

بی خبری و تداوم بازداشت ۱۱ جوان بهایی در شیراز



با وجود گذشت بیش از دو هفته از دستگیری ۱۱ جوان بهائی در شیراز از وضعیت آنان اطلاعی در دست نیست.
بازداشت این ۱۱ بهایی در حالی ادامه پیدا می‌کند که از ورود خانواده‌ی آنان به دادسرای انقلاب اسلامی شیراز جهت پی گیری  وضعیت پرونده و اتهام عزیزانشان ممانعت نیز  به عمل می آید.

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» پیام تسلیمی، مژده فلاح، مژگان عمادی، نیما دهقان، سینا ساریخانی، یکتا فهندژ، سام جابری،سمیترا ممتازیان، فرشید یزدانی، ایمان رحمت پناه و فرید عمادی بهاییانی هستند که در روزهای ۱۴ و ۱۸ بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت شده و تاکنون در زندان به سر می‌برند.
نگرانی نسبت به وضعیت سلامتی آقای پیام تسلیمی  یکی از بازداشت شدگان روز ۱۴ بهمن به علت ابتلاء به سرطان تیروئید و لزوم استفاده از داروی تخصصی با دُز متغییر و تحت نظر پزشک متخصص وجود دارد.
این در حالی‌ است که از همان ابتدا خانواده‌ی جناب تسلیمی با ارائه‌ی پرونده ی پزشکی ایشان و نظر پزشک متخصص مسئولین را از وضعیت جسمانی و خطرات شدید احتمالی با خبر ساخته‌اند.
تعدادی از بازداشت شدگان دارای فرزند شیرخوار و خردسال نیز هستند که در نبود مادر و پدر خود بسیار بی قراری می کنند اما مامورین امنیتی بدون توجه به شرایط این افراد، حتی حاضر به پاسخگویی سوالات خانواده های این زندانیان نیستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر