سه‌شنبه، اسفند ۰۲، ۱۳۹۰

دستور اجرای حکم اعدام کشیش یوسف ندرخانی صادر شد


اجرای حکم یوسف ندرخانیبابک اجلالی
یوسف ندرخانی کشیش در بند کلیسای ایران که از دو سالقبل در زندان لاکان رشت بسر میبرد در اوئل مهرماه امسال مورد محاکمه و حکم اعدام وی به اتهام”ارتداد ملی” صادر شد.
هرچند تاکنون در هیچ یک از مقررات جزایی ایران، “ارتداد” به عنوان”جرم” تعریف نشده است، اما از ابتدای انقلاب، شماری از ایرانیان با اتهام ارتداد بازداشت، محاکمه و در برخی از موارد حتی اعدام شده‌اند.

یوسف ندرخانی، کشیش کلیسای ایران است که دوسال پیش در رشت به اتهام “ترک دین سازماندهی”، “دعوت سایر مسلمانان به مسیحیت”، “ایجاد یک کلیسای مخفی در خانه خود” و “ابراز مخالفت آشکار با اسلام” بازداشت شد. بازداشت و محاکمه‌ای که با اعتراض گسترده گروه‌های حقوق بشری و نیز تعداد زیادی از مقامات دولتی غربی مواجه شد.
 با توجه به اهمیت موضوع و اطلاع دقیق از خبری که روز گذشته در مورد صدور دستور اجرای حکم این کشیش در بند به رهسا نیوز ارسال شد گفتگویی با  اقای فیروز صادق خانجانی، یکی از کشیشان ارشد کلیسای ایران انجام دادیم که در پی می آید:
لطفا اگر از آخرین وضعیت آقای یوسف ندرخانی اطلاعی دارید بفرمایید؟
بله، متاسفانه به ما اعلام کردند که دستور اعدام کشیش ندر خانی صادر شده و هر لحظه امکان اعدام ایشان است و این خبر ما را بسیار نگران کرده است.
وضیعت کشیش ندر خانی اصلا خوب نیست چون در بند تبهکاران نگهداری میشوند و خانواده کشیش ندرخانی تحت فشار شدید روحی میباشند. از هر لحاظ میتوان گفت که نظام به کشیش ندرخانی فشار میاورد تا به قول خودشان توبه کند. در واقع الان نظام ماهیت حقیقی خود را نشان میدهد. نظام ایران الان به هیچ اصولی پایدار نیست و یک عده بنام خدا به مردم ایران ظلم میکنند و افرادی در راس نظام هستند که  اکنون کاخ نشین شدند.
شما چطور از این خبر مطلع شدید؟ آیا این خبر از طریق منبع موثقی به اطلاع شما رسیده است؟
اگر اجازه بدید عنوان نکنم ولی فقط میتونم بگویم که تیم وکالتی کشیش ندر خانی این خبر را اعلام کردند.
بنا بر اطلاع، ایشان در اخرین جلسه دادگاه به حکم ارتداد ملی محکوم به اعدام شدند از نظر شما چرا قاضی پرونده ایشان را با این اتهام محکوم کردند و حکم ارتداد دینی ندادند؟
چه فرقی میکند. اعدام، اعدام است حالا چه ملی باشد چه دینی این یک بازی است تا افکار عمومی در داخل از کشور را به این سمت سوق دهند که با موشکافی و عدالت مساله را رسیدگی کردند.
آیا این حکم به وکلای ایشان ابلاغ شده و اطلاع دارید که وکلای ایشان چه اقداماتی در جهت جلوگیری از اجرای حکم کرده اند؟
این خبر تازه به ما اعلام شده و هنوز از جزییات این خبر اطلاع دقیقی نداریم.
کلیسای ایران چه اقدامی در رابطه با جلوگیری از اجرای حکم اعدام یوسف ندرخانی انجام داده است؟ و با کدام سازمانها یا کشورها رایزنی کرده است و انها چه اقداماتی برای وارد کردن فشار بر ایران انجام داده اند؟
همه جهان از وضیعت آقای ندر خانی آگاه میباشند. تمام سازمانها حقوق بشری و حتی رهبران تراز اول دنیا اعتراض خود را نسبت به زندانی بودن آقای ندر خانی اعلام کردند و این اواخر رییس حقوق بشری پارلمان آلمان برای دیدار از کشیش یوسف به ایران آمد که متاسفانه دست خالی بازگشت.
چه درخواستی از فعالان حقوق بشر و سازمانهای حقوق بشری و نیز مسئولان حکومت جمهوری اسلامی دارید؟
 مسوولان جمهوری اسلامی بدانند که کلیسای ایران هنوز از تمام ظرفیتهای خود استفاده نکرده، اما اگر لازم باشد حتما اینکار را خواهیم کرد. مسوولان بدانند که  اگر لازم باشد چنان با تفکر متحجر و ناپاک و فرقه ای مصباح یزدی جنگ خواهیم کرد که اثری از آن در تمام دنیا باقی نماند. ما با تفکر شیعه کاری نداریم، اما تفکر حاکمیت یک تفکر فرقه ای شبیه طالبان است که باید با آن برخورد شود. این تفکر فرقه ای برای جهان امروز بسیار خطرناک است و باید جلوی این تفکر در جهان گرفته شود و تا زمانیکه این تفکر وجود دارد خواب حرام است و حرام است. تمام زندانها پر شده از آدمهای بیگناه،تمام زندنها پر شده از زندانیها سیاسی و عقیدتی، این آدمها روی  ساواک را سفید کرده اند و بنام خدا دست به هر جنایتی میزنند.
 در اخر اگر حرف و سخن خاصی دارید بفرمایید؟
ما به جمهوری اسلامی اعلام میکنیم که این تو بمیری از اون تو بمیریها نیست. خط قرمز ما زندانیهای ما هستند اگر کوچکترین آسیب به آنها وارد شود بدانند که از تمام ظرفیتها خود استفاده خواهیم کرد.
نظام از مسیحیان به عنوان گروگان استفاده میکند، نظام به دنبال امتیاز گیری است و از طرفی دیگر در داخل برای شکستهای سیاسی و اقتصادی خود دنبال مقصر میباشند.
رهسا نیوز 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر