دوشنبه، اسفند ۰۸، ۱۳۹۰

خبر فوری - آزادی خانم گیتی حکیم پور و گزارشات بیشتر از بازداشت مسیحیان پس از توقیف تعداد زیادی کتاب مقدس در اصفهان


Esfahan__ketab
همزمان با این خبر آزادی گزارش دستگیریها ی بیشتر مسیحیان از اصفهان به گوش میرسد. این فشارها از زمانی شروع شد که هفته گذشته خبرتوقیف یک کامیون کتاب مقدس توسط نیروهای امنیتی درآن شهر منتشرشد.
 به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از منابع مسیحی در اصفهان و نزدیکان خانم گیتی حکیم پوردر خارج از کشور، این بانوی 78 ساله که در بامداد چهارشنبه سوم اسفند (22 فوریه 2010) در محل مسکونیش بازداشت شده بود ، روز شنبه 6 اسفند (25 فوریه 2010) با تلاش رهبران کلیساهای اسقفی اصفهان  از زندان آزاد شد.

هنوز هیچ اطلاعی از دلایل این بازداشت سازماندهی شده در دست نیست و به درستی معلوم نیست که چه اتهاماتی به این بانوی سالخورده مسیحی وارد شده است. مطابق گزارشات منتشر شده ایشان در یک خانواده نوکیش مسیحی متولد شده اند و احتمال طرح اتهام ارتداد در مورد ایشان به کلی منتفی است.
خانم حکیم پوراز اعضای قدیمی کلیسای حضرت لوقای اصفهان است و  اعضای کلیسای اصفهان او را به  نام "خاله گیتی" می شناسند. او یک پرستار ارشد بازنشسته و از استادان قدیمی مدرسه پرستاری اصفهان  می باشد. ایشان خواهر همسر  " اسقف ایرج متحده" رهبر سابق کلیسای اسقفی  بوده ، خانواده اش به تمامی در خارج از ایران به سر می برند.
همزمان با خبر خوشحال کننده آزادی این ایماندار مسیحی اخبار دستگیریها و فشارهای بیشتر بر مسیحیان و نوکیشان مسیحی اصفهان به گوش می رسد. گفته می شود این فشارها از زمانی شروع شد که هفته گذشته خبر بازداشت یک کامیون حاوی تعداد زیادی کتاب مقدس توسط نیروهای امنیتی در اصفهان منتشر شد.
اینبار نه فقط  اعضای کلیساهای خانگی بلکه کلیساهای رسمی و ساختمانی نیز در شهر تاریخی و زیبای اصفهان مورد تهاجم قرار گرفته اند. منابع مستقل در اصفهان اظهار می دارند  که پیدا شدن این حجم زیاد کتاب مقدس در شهر اصفهان ماموران امنیتی و اطلاعات را به شدت از گسترش مسیحیت و افزایش درخواست برای کتاب مقدس مسیحیان در این شهر به هراس انداخته است. از این رو به حرکتهای کور و بازداشتهای بی دلیل روی آورده اند.
مطابق گزارشات احضار و بازداشت همزمان چندین نفر دیگر از نوکیشان مسیحی نیز در روز سوم اسفند اتفاق افتاده است. حداقل در یک مورد آژانس خبری مسیحیان ایران  روز گذشته شنبه 6 اسفند گزارشی از دستگیری یک ایماندار نوکیش مسیحی به نام "مجید عنایت" را منتشر کرد. این گزارش حاوی این نکته است که پس از بازداشت این نوكیش مسیحی ، ماموران تا روز جمعه پنجم اسفند ماه به دفعات همسر وی را احضار و از ایشان بازجویی بعمل آوردند.
خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر نیز روز پنج شنبه هفته قبل خبر از دستگیری "کشیش حکمت سلیمی" شبان کلیسای پولس مقدس در همان روز چهارشنبه 3 اسفند (22 فوریه) داده بود. کلیسای پولس مقدس و کلیسای حضرت لوقا از کلیساهای دایره اسقفی اصفهان می باشند که دارای سرویسهای پرستشی فارسی زبان نیز هستند.
در حال حاضر اخبار متعددی از بازداشتها و فشار بر مسیحیان اصفهان به شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان رسیده است که در صورت تائید منابع موثق و رسمی مسیحی جزئیات آنها به اطلاع هموطنان خواهد رسید.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر