سه‌شنبه، بهمن ۱۸، ۱۳۹۰

حكم یكسال محرومیت از تحصیل برای یك نوكیش مسیحی

.

در تازه ترین شیوه از سوی جمهوری اسلامی در جهت مقابله با رشد و گسترش مسیحیت در كشور یكی از نوکیشان مسیحی توسط دادگاه انقلاب اسلامی در تهران به یكسال محرومیت از تحصیل محكوم شد.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز» ، خانم «فاطمه نوری» دانشجوی رشته هنر در یکی از دانشگاه‌های تهران به دلیل ایمان و باورهای مسیحی  توسط دادگاه انقلاب به یكسال محرومیت از تحصیل محكوم شد.

خانم نوری از نوكیشان مسیحی است كه در اواخر شهریور ماه سال جاری در محل سکونت خود در شرق تهران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان اوین شد.
«فاطمه نوری» از دانشجویان رشته هنر بوده كه به اتهام «شركت در كلیسای خانگی، توهین به مقدسات و اقدام علیه امنیت ملی» در دادگاه انقلاب اسلامی شعبه خیابان معلم محاكمه و به حکم قاضی دادگاه به مدت یكسال از تحصیل در دانشگاه محروم شد.
این نوكیش مسیحی همچنین پس از تحمل نزدیک به سه ماه زندان در تاریخ ۹ آذرماه ۱۳۹۰ از زندان آزاد شد اما حکم محرومیت از تحصیل وی همچنان پابرجا ماند.
بازداشت خانم «فاطمه نوری» در ارتباط با پرونده یكی دیگر از نوكیشان مسیحی بنام «لیلا محمدی» بوده است.
لازم به ذكر است « لیلا محمدی» پس از ۵ ماه بازداشت در زندان اوین، در تاریخ ۲۸ دی ماه سالجاری توسط دادگاه انقلاب اسلامی شعبه خیابان معلم به اتهام «همكاری با عوامل وابسته به گروههای خارجی، تبلیغات ضد اسلامی، ایجاد تشكل و فریب هموطنان تحت عنوان كلیسای خانگی، توهین به مقدسات و اقدام علیه امنیت ملی» متهم شناخته شد. اما قاضی دادگاه نامبرده را از اتهام «همكاری با عوامل وابسته به گروههای خارجی» بدلیل ناآگاهانه بودن تبرئه كرد. بر همین اساس این نوكیش مسیحی به دو سال حبس تعزیری محكوم و رای صادره به ایشان ابلاغ شد.
- غیر قانونی بودن صدور حکم محرومیت از تحصیل
با در نظر گرفتن اینکه طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به طور صریح در مورد آزادی ادیان و پیروان مذاهب غیر اسلامی تاکید شده اما جمهوری اسلامی در عمل نشان داده نه تنها به قوانین داخلی خود بی توجه است حتی کمترین التزامی به اجرای معاهدات بین المللی را هم ندارد.
صدور حکم «محرومیت از تحصیل» که پیش از این به عنوان شیوه ای برای فشار و تهدید علیه جامعه بهائیان ایران و یا برخی دانشجویان دگراندیش و عقیدتی استفاده می شد امروز به روشی برای فشار و تهدید نوکیشان مسیحی نیز به کار می رود. شاید تا پیش از صدور حکم محرومیت از تحصیل برای «فاطمه نوری» سابقه صدور چنین حکمی برای مسیحیان وجود نداشت که این نشان دهنده بی نتیجه بودن روش های جمهوری اسلامی در گذشته در قبال مسیحیان است.
اولین اعلامیه حقوق بشر جهانی مصوب ۱۰ دسامبر ۱۹۴۸ حق تحصیل برای همه انسان را فارغ از نژاد، رنگ، عقیده، مذهب و جنسیت برابر می داند. بر این اساس «هر کس حق تحصیل دارد. (بند ۱ ماده ی ۲۶ اعلامیه جهانی حقوق بشر)
نظام جمهوری اسلامی در گذشته در ارتباط با دانشجویان مسیحی كه از زمینه اسلام آمده اند پس از شناسایی تلاش می کرد تا با برگزاری كلاس های آموزشی اسلامی و عقیدتی نوکیشان مسیحی را به مسیر دلخواه هدایت ، و یا به همان اسلام برگردانند، از این رو با مباحثه و گفت وگو سعی می شد تا تغییراتی در عقیده نوکیشان مسیحی دانشجو ایجاد کند، اما به نظر می رسد به دلیل بی نتیجه بودن این روش ها، محرومیت از تحصیل یا اخراج از دانشگاه شیوه تازه نظام برای مقابله با گسترش مسیحیت و اهرم فشار جدید برای نوکیشان مسیحی و خانواده آنها محسوب می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر