شنبه، بهمن ۲۲، ۱۳۹۰

: بازداشت ۱۰ تن از اعضا یك كلیسای خانگی در شیراز


.
در پی یورش ماموران امنیتی لباس شخصی به یك كلیسای خانگی در شیراز  جمعی از نوكیشان مسیحی كه برای عبادت و پرستش دور هم گردهم آمده بودند ضمن بازداشت این افراد، آنان را به مكان نامعلومی انتقال دادند.
عكس نوكیش مسیحی«مجتبی حسینی»
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز» ، در ادامه موج دستگیری های هموطنان مسیحی در داخل كشور ماموران امنیتی و لباس شخصی در روز چهارشنبه مورخ ۱۹بهمن ماه ۱۳۹۰ ( برابر با ۸ فوریه ۲۰۱۲ ) با هجوم به یك منزل مسكونی در شیراز كه از آن بعنوان كلیسای خانگی یاد می شده ۱۰ تن از نوكیشان مسیحی را بازداشت نمودند .

این افراد كه به منظور دعا و برگزاری جلسات عبادت و پرستش دورهم گرد آمده بودند پس از بازداشت، توسط خودروی نیروی انتظامی به مكانی نامعلومی انتقال داده شدند.
علیرغم پیگیریها از سوی خانواده بازداشت شدگان، هنوز از محل نگهداری و وضعیت سلامت این افراد اطلاع دقیقی در دست نمی باشد و همچنین مسئولان در این خصوص حاظر به پاسخگویی نیستند.
بنابر این گزارش تاكنون جزئیات دقیقی از این حادثه منتشر نشده اما گزارش رسیده به «محبت نیوز» حاكی از آن است كه در میان بازداشت شدگان فردی بنام « مجتبی حسینی » بوده كه نامبرده پیش از این نیز در ( ۱۱ مه ۲۰۰۸) برابر با اردیبهشت سال ( ۱۳۸۷) به همراه ۸ تن دیگر از نوكیشان مسیحی ساكن شیراز به اتهام ایمان و باورهای مسیحی بازداشت شده بود . « مجتبی حسینی » كه در آن زمان ۲۱ ساله بود مسئولان امنیتی كه قصد تطمیع وی را جهت همكاری با اداره اطلاعات داشتند از وی خواسته بودند تا ایمان مسیحی خود را ترك نماید.
شایان ذكر است علاوه بر بازداشت نوكیشان مسیحی در شیراز، گزارشاتی نیز از  بازداشت تعداد دیگری از مسیحیان از جمله كشیش كلیسای جماعت ربانی اهواز و دو تن دیگر از اعضا آن كلیسا نیز طی ماه گذشته منتشر شده است.
با توجه به فشارها و مسائل امنیتی كه از سوی جمهوری اسلامی بر كلیساهای ایران حاكم است، امروزه برخی از كلیساها در كشور كه عمومن در انها جلسات پرستشی به زبان فارسی برگزار می شده بدستور مقامات امنیتی تعطیل شده اند و نیز دیگر كلیساهایی كه همچنان باقی مانده اند بر اساس دستور العمل وزارت اطلاعات به مسئولان كلیسایی، آنان موظفند تا از ورود افراد فارسی زبان جلوگیری كنند. به همین منظور نوكیشان مسیحی كه عمومن از دیگر ادیان به مسیحیت گرویدند، به دلیل محدودیت ها از سوی نظام در دسته ها و گروههای كوچك، خانه های یكدیگر را برای انجام جلسات عبادت و پرستش به این امر اختصاص می دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر