دوشنبه، اسفند ۰۸، ۱۳۹۰

حكم ۳ سال حبس برای یك نوكیش مسیحی در كرمانشاه

.

دادگاه رسیدگی به پرونده «مسعود دلیجانی» از نوكیشان مسیحی كه وی پیش از این توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی  در جمع اعضای كلیسای خانگی بازداشت شده بود در دادگاه انقلاب اسلامی كرمانشاه برگزار گردید.
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران "محبت نیوز"، این نوكیش مسیحی توسط دادگاه انقلاب اسلامی كرمانشاه به ۳ سال حبس تعزیزی محكوم شد.

منابع آگاه  گزارش دادند، دادگاه انقلاب اسلامی كرمانشاه واقع در خیابان شریعتی در حالی این نوكیش مسیحی را به ۳ سال زندان محكوم كرده است كه در این دادگاه فرمایشی علاوه بر پروسه مبهم قضایی، نامبرده فاقد وكیل مدافع منتخب و حتی امكان دفاع از خود را نداشته است.
این در حالی است كه در قانون اساسی جمهوری اسلامی تصریح شده است كه همه متهمان بايد حق دسترسي به وكيل را داشته و طبق قانون نيز دادگاه بايد زمينه دسترسي به وكيل را براي همه فراهم كند.
"مسعود دلیجانی » از فرهنگیان و معلمین مدارس كرمانشاه می باشد كه پس از ابلاغ حكم دادگاه، وی هم اكنون برای تحمل ۳ سال حبس خود در زندان دیزل آباد كرمانشاه بسر می برد . زندان مرکزی کرمانشاه، معروف به زندان دیزل آباد می باشد كه به گفته آگاهان وضــعيت زنــدانيانش بســیار اســفناک توصیف شده است .
همسر و خانواده ایشان در حال حاظر با زندانی شدن « مسعود» از شرایط روحی مناسبی برخوردار نمی باشند و بر اساس گزارش دریافتی، همسر ایشان هر دو یا سه هفته به مدت كوتاهی اجازه ملاقات كابین ی از طریق تلفن را با ایشان دارد .
لازم به یادآوری است "مسعود دلیجانی" در روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه (۱۷ مارچ ۲۰۱۱) به همراه همسر و ۹ تن از دیگر نوكیشان مسیحی در یك كلیسای خانگی توسط ماموران لباس شخصی اطلاعات كرمانشاه بازداشت شد. وی پس از تحمل دوران بازداشت خود در حالی که شرایط سخت و طاقت فرسا باعث صعف جسمی و فشار روحی شدید برای او شده بود، در ۱۸ تیرماه ۱۳۹۰ (۹ جولای ۲۰۱۱) پس از گذراندن ۱۱۴ روز كه بیشتر آن روزها را در سلول انفرادی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات كرمانشاه گذرانده بود با سپردن سندی به مبلغ صد میلیون تومان به عنوان وثیقه به طور موقت آزاد شد.
وی كه تا آن زمان در انتظار احضاریه جهت برگزاری دادگاه بود، پس از دو هفته مجددن توسط ماموران امنیتی بازداشت شد و پس از آن در دادگاه انقلاب اسلامی كرمانشاه محاكمه گردید، دادگاه اتهام ایشان را اعتقاد به باورهای مسیحی، گردهمایی و برپایی غیر قانونی جلسات كلیسای خانگی و بشارت به مسلمانان و اقدام علیه امنیت ملی اعلام كرد .
در شهركرمانشاه نیز، همزمان با دستگیریهای گسترده مسیحیان كه در كریسمس سال گذشته ( ۲۰۱۰)  آغاز و منجر به بازداشت و زندانی شدن بسیاری از هموطنان مسیحی امان در  برخی از شهرها ایران شده بود ، ماموران امنیتی با یورش به گردهمایی كلیساهای خانگی در شهر كرمانشاه بسیاری از نوكیشان مسیحی را بازداشت نمودند كه برخی از این افراد با سپردن وثیقه و یا  با دادن تعهد بطور موقت آزاد شدند.
همچنین بر اساس یك نامه محرمانه طبقه بندی شده ، نیروی انتظامی استان کرمانشاه در نامه‌ای رسمی به ریاست مجمع صنفی این استان از آنان خواست در شناسایی اقلیت‌های مذهبی موجود در صنوف این استان و معرفی ایشان با ارسال اسامی و مشخصات از جمله آدرس و تلفن محل کسب این افراد با پلیس همکاری نماید.
پیش از این نیز كلیسای پنطیكاستی كرمانشاه یكی از سه كلیسای آشوری ایران در تاریخ ( ١٢ دی ١٣٨٨ ) برابر با ( ٢ ژانویه ٢٠١٠ ) با دخالت نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی و توسط نمایندگانی از سوی شورای تامین امنیت استان ، وزارت اطلاعات و استانداری كرمانشاه به بهانه ترویج مسیحیت در بین فارسی زبانان مسلمان و بشارت انجیل تعطیل شد و همچنان نیز درهای آن بروی مسیحیان بسته می باشد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر